آذری جهرمی:

پنج هزار گوشی تلفن همراه با اجرای طرح رجیستری غیرفعال شد

تهران(پانا) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد بیش از پنج هزار دستگاه گوشی تلفن همراه از زمان اجرای طرح رجیستری تاکنون غیر فعال شده که شامل گوشی های ایرانی و خارجی می‌شود.

کد مطلب: ۷۰۲۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» امروز (شنبه) در پایان نشست امضای تفاهم نامه ' تامین مالی جمعی پروژه های دانش بنیان' بین وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت علمی ریاست جمهوری در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران افزود: براساس آمار گردآوری شده، تا هفته گذشته واردات گوشی ها آیفون رشد 600 درصدی نسبت به سال گذشته ثبت شده است .
به گفته این مقام مسئول، 60 درصد گوشی های آیفون که امسال در کشور فعال شده اند، از کانال رسمی وارد شده اند، در حالی که در گذشته این آمارها فراتر از پنج درصد گوشی های آیفون نبود.
آذری جهرمی اضافه کرد: البته 40 درصد دیگر این گوشی ها ممکن است شامل گوشی های مسافران و گردشگران، ایرانی های خارج از کشور یا گوشی های همراه مسافران باشد که ممکن است با کمی تاخیر و پرداخت عوارض ورودی به عنوان گوشی مجاز شناخته شوند.
احتمال بازنگری طرح رجیستری
وی تاکید کرد: طرح رجیستری شاید نیاز به بازنگری داشته باشد و در این زمینه در حال گردآوری نظرها و دیدگاه های مردم هستیم.
وزیر ارتباطات افزود: افزایش نرخ ارز، حذف ارز مبادله ای و وجود کانال های محدود برای واردات این کالا، از جمله دلایل رشد قیمت بوده که در این زمینه، وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال ارائه مجوز واردات برای برخی سایت های فروش آنلاین کالاهاست تا بتوانند با بازار سنتی موجود به رقابت بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: هفته آینده نشست دیگری در سطح وزیران برای طرح رجیستری برگزار و ابعاد مختلف موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
تلاش برای حداقل محدویت کسب وکارهای نوپا
آذری جهرمی پیرامون محدودیت های ایجاد شده برای اینترنت در پی وقوع حوادث اخیر کشور، اظهار داشت: همه کسب و کارهای کشور وابسه به پیام رسان ها نیستند و باید تلاش شود، حداقل محدودیت ها برای کسب و کارهای نوپا بوجود آید.
وی اضافه کرد: ناآرامی های اخیر بر شاخص های اقتصادی کشور تاثیر مستقیم داشته و موجب افزایش نرخ ارز، قیمت سکه و شاخص های بازار سرمایه شده، هرچند این مساله گذراست و بازار بتدریج مسیر طبیعی خود را بازخواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار