تحقق 100درصدی جذب در دوره تحکیم و انتقال حوزه سوادآموزی منطقه سردرود

مدیر آموزش و پرورش سردرود با اشاره به آمار جذب بی سوادان، گفت: در دوره سواد آموزی بیش از 76 درصد و در دوره های تحکیم و انتقال 100 درصد سهیمه اختصاص داده شده به منطقه، جذب شده است.

کد مطلب: ۷۰۲۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا همدان، معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان در جلسه ستاد پشتیبانی سوادآموزی منطقه سردرود، اظهار کرد: سواد آموزی در سیاست های کلی و سند تحول آموزش و پرورش از جایگاه رفیعی برخوردار است؛ به گونه ای که این موضوع به عنوان یکی از اولویت های ملی، منطقه ای و جهانی مطرح شده است.

پورداود افزود: تعریف سوادآموزی در حال تغییر است و در ایران 1400 مفهوم آن فقط به معنای توانایی خواندن، نوشتن و حساب نبوده و مفاهیم گسترده تری از جمله سواد رسانه ای، دیجیتال و سواد فرهنگی را نیز شامل خواهد شد.

وی گفت: در سطح ملی، استان همدان با میانگین با سوادی 95/6 درصد و بالاتر از میانگین کشوری از جایگاه خوبی برخوردار است.

ایوب نشاطی، رییس آموزش و پرورش سردرود نیز در این جلسه، گفت: در آیات و روایات و فرهنگ ایرانی اسلامی به اهمیت سواد و دانایی تاکید شده است؛ زیرا سواد، دانایی و معرفت تأثیر مستقیم بر سرنوشت افراد و جامعه دارد.

نشاطی با اشاره به آمار جذب بی سوادان، گفت: در دوره سواد آموزی بیش از 76 درصد و در دوره های تحکیم و انتقال 100 درصد سهیمه اختصاص داده شده به منطقه جذب شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار