تولید بیش از 70 نوع فرآورده بیولوژیک در موسسه رازی حصارک

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی گفت: امروز در دنیا بیش از 20 درصد بودجه سازمان ها و شرکت های تولیدی با فعالیت های مشابه رازی، به تحقیقات اختصاص دارد اما بودجه ای که ما در موسسه رازی برای تحقیقات صرف می کنیم بسیار کمتر است.

کد مطلب: ۷۰۱۹۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، مجتبی محرمی به مناسبت نود و سومین سالروز تاسیس موسسه رازی گفت: بیش از 70 فرآورده بیولوژیک اعم از واکسن های انسانی، دام و طیور و آبزیان، سرم های درمانی ضد مار گزیدگی و عقرب زدگی، کیت های تشخیصی و آنتی ژن در موسسه رازی با نزدیک به یک قرن سابقه فعالیت تولید می شود که دستاورد مهم آن تامین سلامت جامعه است و همچنان با انگیزه و با محصولات جدید به بهداشت و سلامت کشور خدمت می کند .

وی شروع فعالیت این موسسه با تولید واکسن طاعون گاوی و ریشه کنی این بیماری را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: تولیدات رازی سد محکمی در برابر بیماری های مختلف است. با بروز بیماری های جدید نیز مسئولیت ما سنگین تر و تولید واکسن مناسب و مقابله با این بیماری ها خواهد بود .

معاون تحقیقات و فناوری موسسه رازی یادآور شد: امروز در دنیا بیش از 20 درصد بودجه سازمان ها و شرکت های تولیدی با فعالیت های مشابه رازی، به تحقیقات اختصاص دارد اما بودجه ای که ما در موسسه رازی برای تحقیقات صرف می کنیم بسیار کمتر است .

محرمی خواستار توجه جدی مسئولان به تامین اعتبار مورد نیاز طرح های تحقیقاتی در موسسه رازی شد و تاکید کرد: بی توجهی به این مهم، ما را در مقابل بیماری های جدید آسیب پذیر خواهد کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار