نرخ مرگ‌ومیر کودکان در آمریکا بالاتر از سایر کشورهای ثروتمند جهان

تهران (پانا) - طبق گزارش جدید محققان، ایالات متحده در طول ۵۰ سال گذشته شاهد کمترین میزان کاهش در نرخ مرگ و میر کودکان در بین کشورهای ثروتمند بوده است.

کد مطلب: ۷۰۱۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش مهر، محققان بیمارستان جان هاپکینز مریلند، نرخ مرگ و میر کودکان را از سال ۱۹۶۱ تا ۲۰۱۰ در ایالات متحده و ۱۹ کشور دیگر با شرایط مشابه اقتصادی از جمله کانادا، استرالیا، آلمان، ایتالیا و سوئیس بررسی کردند.

در تمام این کشورها، کاهش میزان نرخ مرگ و میر در بین کودکان ثبت شده بود. اما در روند کاهش در آمریکا در مقایسه با سایر کشورها کُندترین بود و حتی از دهه ۱۹۸۰ نسبت به سایر ۱۹ کشور بالاتر بوده است.

در طول ۵۰ سال مطالعه، روند آهسته کاهش در نرخ مرگ و میر کودکان در آمریکا منجر به مرگ بیش از ۶۰۰ هزار کودک بیشتر شده است.

در تمام کشورها، حدود ۹۰ درصد مرگ و میر کودکان در بین نوزادان و کودکان ۱۵ تا ۱۹ سال اتفاق افتاده است. در آخرین مطالعه (۲۰۰۱- ۲۰۱۰) نوزادان در ایالات متحده در مقایسه با سایر همتاهایشان در سایر کشورهای ثروتمند ۷۶ درصد بیشتر و کودکان ۱ تا ۱۹ سال، ۵ درصد بیشتر فوت کردند.

دلایل اصلی مرگ نوزادان در طول دهه اخیر، تولد زودهنگام و سندروم مرگ ناگهانی نوزاد بود. در مقایسه با نوزادان سایر کشورهای تحت مطالعه، کودکان آمریکایی سه برابر بیشتر به دلیل تولد زودهنگام و بیش از دو برابر به خاطر سندروم مرگ ناگهانی نوزاد جانشان را از دست می‌دهند.

دو دلیل اصلی مرگ در بین نوجوانان ۱۵ تا ۱۹ سال، تصادفات جاده‌ای و خشونت ناشی از اسلحه است. طبق گزارشات، نوجوانان آمریکایی در مقایسه با نوجوانان سایر کشورهای ثروتمند، دو برابر بیشتر به دلیل تصادفات جاده‌ای و ۸۲ برابر بیشتر به دلیل خشونت ناشی از اسلحه می‌میرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار