کارگران به حقوق قانونی خود در روابط کار آشنا باشند

ایلام (پانا) - معاون سیاسی، امنیتی فرماندار ایلام خواستار آشنایی کارگران هنگام عقد قرارداد با کارفرما به حقوق قانونی خود شد.

کد مطلب: ۷۰۱۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد

مجید کاکی در جلسه کمیسیون کارگری شهرستان اظهار داشت: دستگاه های متعددی در زمینه روابط کاری میان کارگر و کارفرما نقش ایفا می کنند و هریک باید به تعهدات قانونی خود در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

وی مهم ترین نقش در زمینه رعایت موازین قانونی در روابط میان کارگر و کارفرما را بر عهده اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی دانست و تاکید کرد: پرداخت حق بیمه و حقوق و مزایای کارگران مطابق با متن قرارداد باید توسط بازرسان این اداره کل با جدیت دنبال شود.

معاون فرماندار ایلام با اشاره به برخی تجمعات از سوی کارگران در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود یادآور شد: بخشی از این مشکل ناشی از عدم رعایت ضوابط در هنگام عقد قرارداد است ، ضمن اینکه تعداد زیادی از کارگران نیز به مفاد قرارداد خود احاطه و اشراف ندارند.

کاکی اضافه کرد: در فرصت باقیمانده تا پایان سال و با توجه به نیاز کارگران و اینکه بیشتر آنان از اقشار کم درآمد جامعه هستند، باید بطور ویژه مشکلات آنها رصد و پیگیری شود.

وی گفت: تعدادی از کارگران مجموعه های پتروشیمی ، سد گلال و شرکت گاز ایلام نسبت به پرداخت نشدن مطالبات خود معترض بوده اند که مسئولان این مراکز باید هرچه سریع تر با این افراد به تفاهم برسند و در غیر این صورت مسئولان امر نسبت به پیگیری مشکلات آنها از طرق قانونی خود را مسئول می دانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار