سومین روز جشنواره موسیقی فجر سپری شد؛

شب به صدا درآمدن سنتور اردوان کامکار تا آواز کلاسیک مارکو بیزلی ایتالیایی

تهران(پانا) سومین روز از برپایی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر با به روی صحنه رفتن 10 گروه موسیقی سپری شد.

کد مطلب: ۷۰۱۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد

سه روز از برپایی سی و سومین جشنواره موسیقی فجر گذشت؛ در سومین روز اجراهایی که به روی صحنه رفتند در بخش های مختلف موسیقی بین الملل، موسیقی نواحی، موسیقی کلاسیک و موسیقی اصیل ایرانی و پاپ میزبان مخاطبان خود بودند.

تالار وحدت در نخستین اجرای این شب خود میزبان مخازبان ارکیتر پارس بود که به سرپرستی ناصر نظر ساعت 18:30 به روی صحنه رفت. این گروه تنها گروه شرکت کننده در بخش کودک و نوجوان است، کنسرت در دو بخش موسیقی ایرانی و ارکسترال برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت.

اجرای بعدی تالار وحدت به اردوان کامکار هنرمند نوازنده چیره دست سنتور اختصاص داشت که همراه با گروه سنتور نوازی معاصر به روی صحنه رفتند. این اجرا ساعت 21:30 با طنین اندازی نوای سنتور این هنرمند و گروهی که وی را همراهی می کردند برگزار شد.

سالن رودکی نیز میزبان دو اجرا بود؛ کر ارکستر سمفونیک تهران به رهبری رازمیک اوحانیان و گروه یاربانگ به رهبری حامد زند و پوریا اخواص. گروه کر ارکستر سمفونیک تهران که راس ساعت 18:30 اجرای خود را به روی صحنه بردند با همراهی پیانو آلوین آوانسان و افشین نصرتی قطعات خود را به اجرا گذاشتند. کنسرت در دو بخش برگزار شد و در بخش نخست قطعات کلاسیک از ویوالدی بنام گلوریا و آثار آوازی ایتالیایی از فالوو، کارهایی از اسلواکی و اسپانیایی و اثری از گرشوین در سبک جاز اجرا شد و بخش دوم نیز به اجرای قطعاتی از آهنگسازان ایرانی و قطعات فولکلور اختصاص داشت. مهمان این اجرا لوریس چکناواریان رهبر ارکستر و آهنگساز ایرانی بود.

برج آزادی در سومین روز جشنواره موسیقی فجر به اجرای گروه های موسیقی نواحی اختصاص داشت. موسیقی جنوب ایران نواهای جنوب کشور را برای مخاطبان خود به اجرا درآوردند و شب موسیقی بلوچستان نیز اجرای دوم این سالن بود که آوای دل را به گوش مخاطبان خود رساند. در اجرای کنسرت موسیقی جنوب ایران، استاد پیشکسوت موسیقی سنتی هرمزگان، استاد خالو قنبر حضور داشت. نوای جنوبی شور و نشاط را به برج آزادی برد. در اجرای شب موسیقی بلوچستان نیز که ساعت 21:30 به صحنه رفت سازهای سنتی این خطه به صدا در آمده و حال و هوای زیبای مختص خود را به مخاطبان خود منتقل کردند. گروه یک دست سپید پوش که سازهای خود را برای این شب و ارتباط با مخاطبان تهرانی خود کوک کرده بودند.

و اما فرهنگسرای نیاوران در اجرای نخست خود میزبان خواننده ایتالیایی مارکو بیزلی بود، یکی از اتفاقات خوب جشنواره موسیقی فجر حضور هنرمندان مطرح بین المللی در ایران و اجراهایی است که رقم می خورد، این خواننده ایتالیایی شامگاه گذشته آواز کلاسیک را برای مخاطبان خود به زیبایی هرچه تمام تر به اجرا گذاشت. این اجرا بسیار مورد توجه مخاطبان خود قرار گرفت. در اجرای دوم فرهنگسرای نیاوران در این روز، خانه درام چین و گروه لیان به سرپرستی محسن شریفیان به صحنه رفتند. اجرای پرهیجان گروه لیان این بار با این گروه چینی شکل و شمایل دیگری به خود گرفته بود، نوازنده های پرشور و هیجان که در کنار این گروه به وجد آمده بودند و فضایی متفاوت از اجرا با این تلفیق شکل گرفت. حضور همایون نصیری به عنوان نوازنده مهمان در این کنسرت و حضور سازهای ریتمیک و کوبه ای و نوای نی انبان محسن شریفیان همگی در جایگاه خود اجرای خوبی را بر صحنه به یادگار گذاشت.

اجرای بخش پاپ جشنواره نیز در این روز به حامد همایون اختصاص داشت که در دو سانس در سالن ایرانیان به روی صحنه رفت.

جشنواره سی و سوم موسیقی فجر 20 تا 30 دی ماه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار