استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد:

تامین آب، کلیدی ترين محور توسعه در استان است

استاندار خراسان جنوبی که صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مديريت بحران استان خراسان جنوبي سخن مي گفت، با بيان اين مطلب ، افزود: براي پيمودن مسير توسعه و ايجاد اشتغال در استان خراسان جنوبي، بايد موضوع خشکسالي و تبعات ناشي از اين پديده يعني کمبود منابع آبي را بسيار جدي بگيريم.

کد مطلب: ۷۰۱۸۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی،محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی با اشاره به نشست استانداران ادوار استان خراسان در بیرجند و مباحث صورت گرفته در جلسات مختلف با استانداران ادوار گذشته تصریح کرد: يکي از مهمترين موضوعاتي که در اين نشست ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، توسعه محور شرق ، چالش ها و پتانسيل هاي موجود در اين حوزه بود.


رئیس شورای هماهنگی مديريت بحران استان ؛ با اشاره به طرح هاي مختلف براي تامين آب استان، سه راهکار را براي تامين آب استان متصور دانست و خاطر نشان ساخت: از سه راهکار مورد نظر براي تامين آب خراسان جنوبي، دو راه از طريق منابع آبي خارج استان در نظر گرفته شده است.


دکتر مروج الشریعه با اشاره به وجود یک میليارد و يک ميليون متر مكعب آب در منابع آبي استان تصريح كرد: با اصلاح الگوي مصرف و جلوگيري از اتلاف منابع آبي موجود در استان مي توانيم بخش زيادي از آب مورد نيز صنعت و معدن استان را تامين كنيم.



**خشکسالی، زلزله خاموش در استان


استاندار خراسان جنوبی در بخش دوم سخنان خود در جلسه شورای هماهنگی مديريت بحران استان با تاکيد بر اينکه در هنگام وقوع حوادثي همچون زلزله ، با سيل توجهات و مساعدت هاي ملي و بين المللي مواجهيم، اظهار داشت: در خصوص پديده اي همچون خشکسالي كه از آن به عنوان زلزله خاموش نيز ياد مي كنند، به دليل اينكه اين پديده بسيار آرام به وقوع مي پيوندد و آسيب هاي ناشي از آن به مرور زمان به وجود مي آيد توجه زيادي به آسيب هاي اين رخداد طبيعي نمي شود.


دکتر مروج الشریعه با اشاره به دیدار هفته گذشته خود و دکتر لاریجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي افزود: در اين ديدار مسائلي همچون تکميل زيرساخت هاي اساسي استان، تامين اعتبارات مورد نياز در بخش هاي مختلف، ظرفيت ها و پتانسيل هاي موجود در استان و چالش هاي پيش روي توسعه استان مورد بحث و تبادل نظر طرفين قرار گرفت.


وی حضور اسماعیل نجار رئیس سازمان مديريت بحران کشور در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران استان را مغتنم دانست و ادامه داد : سازمان ها و وزارتخانه ها بايد نگاه خود را نسبت به توسعه استان هاي پيشرو در امر توسعه با استان هايي که در مسير توسعه با چالش هاي مختلفي نظير بحران خشکسالي مواجهند ، تغيير دهند.


استاندار خراسان جنوبی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد : علاوه بر پديده هاي طبيعي که خراسان جنوبي با آنها مواجه است، در تامين زير ساختهاي توسعه استان نظير راه، راه آهن و ... نيز با مشکلات اعتباري مواجهيم.


وی، عمده اعتبارات تامین شده استان در حوزه مدیريت بحران را اعتبارات ماده ۱۲ ذکر کرد و ادامه داد : علاوه بر اين اعتبارات، استان خراسان جنوبي متقاضي دريافت اعتبارات از رديف هاي اعتباري ماده ۱۰ قانون مديريت بحران نيز مي باشد.

در این جلسه در خواست هاي استان بصورت مکتوب توسط استاندار خراسان جنوبي تقديم معاون محترم وزير کشور و رئيس سازمان مديريت بحران كشور شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار