مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل خبر داد:

ثبت 72 میلیون تردد در جاده‌های اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: 72 میلیون تردد سالانه در جاده‌های استان اردبیل به ثبت می‌رسد.

کد مطلب: ۷۰۱۶۵۶
لینک کوتاه کپی شد

علی رحمتی در جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در اردبیل اظهار کرد: 12 درصد این ترددها با وسیله نقلیه سنگین و مابقی نیز با خودروهای سبک و نیمه‌سنگین در جاده‌های مواصلاتی استان اردبیل انجام می‌‌شود.

وی با اشاره به وظیفه اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل در حفظ و نگهداری راه‌ها خاطرنشان کرد: نصب حفاظ در تاسیسات آبی به ویژه کانال‌های استان وظیفه شرکت آب منطقه ای است ولی ما در حد بضاعت و توان خود سعی کردیم تا در برخی از محورهایی که منتهی به کانال بوده حفاظ نصب کنیم.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل کشته شدن 21 نفر را بر اثر سقوط به کانال هنگام رانندگی اسباب تاسف دانست و افزود: ما از مهرماه سال گذشته با تحویل گرفتن حوزه حفظ و نگهداری راه‌ها سعی کردیم تا در حد وسع و توانمان در انجام وظایف کوشا باشیم که به دنبال شناسایی 105 نقطه حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان نسبت به اصلاح و ترمیم آنها به ویژه نصب حفاظ در پیرامون کانال‌ها اقدامات جدی انجام شد.

رحمتی از ایمن‌سازی مجتمع‌های خدماتی - رفاهی بین راهی نظیر گنج پدر خبر داد و گفت: با اصلاح رمپ‌های ورودی و خروجی و همچنین ایمن‌سازی در این مجتمع‌ها سعی شده است تا بهره‌برداری از این امکانات ایجاد شده انجام شود.

وی به راه‌اندازی اولین پارکینگ خودروهای سنگین در روزهای گذشته برای انتقال ماشین‌آلات سنگین از کوچه‌ها و معابر شهر اشاره کرد و گفت: ما از احداث پارکینگ‌های جدید با کمک بخش خصوصی در این باب استقبال می‌کنیم.

عضو شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: به ازای هر 100 کیلومتر در کشور 22 کیلومتر بزرگراه و آزادراه وجود دارد که این میانگین در استان اردبیل 9 درصد و از نوع بزرگراه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار