نشان «مسئول پاسخگو» به وزیر ورزش و جوانان رسید

تهران (پانا)- وزیر ورزش و جوانان «مسئول پاسخگو» پاسخگو بر اساس عمل به اصول حقوق شهروندی را دریافت کرد.

کد مطلب: ۷۰۱۴۶۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر مسعود سلطانی فر در نشست صمیمی با جوانان و نماینده سمن های جوانان استان اردبیل و چهارمحال و بختیاری با ابراز خرسندی از این که جوانان از طریق سمن ها ایده های خود را با دولت مطرح و با نظام تعامل دارند، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در این نشست ها فرصت بیشتری را در نظر بگیریم تا از نقطه نظرات، پیشنهادات و ایده های جوانان استفاده کنیم.
وزیر ورزش و جوانان وجود نهادهای مدنی و سازمان های مردم نهاد را موثر در فرآیند امنیت، آرامش، مردم سالاری و توسعه کشور دانست و گفت: در حوادث اخیر که طی چند روز اخیر، اتفاق افتاد تاثیرات گسترش نهادهای مردم نهاد را دیدیم زیرا یک نفر از دستگیر شدگان هم از اعضای سمن ها نبودند. این نشان می دهد سمن ها ساز و کار و بستر ایجاد ارتباط برای کم کردن فاصله بین مردم و مسئولین هستند و این که جوانان ما این فرصت را پیدا کردند از طریق حضور در سمن ها حرف ها و ایده های خود را مطرح و با این ساز و کار تعامل خود را با نظام ساماندهی کنند خوشحال هستیم.

وی در ادامه افزود: سمن های حاضر در این جلسه از استان هایی هستند که به قطب گردشگردی معروفند و ظرفیت های بالایی دارند که ما برای هر دو استان اردبیل و چهارمحال بختیاری طرح جامع توسعه گردشگری را تهیه کرده ایم. ما ظرفیت های موجود و بالقوه را مشخص کردیم و سعی می کنیم وضع موجود را به وضع موعود برسانیم.

سلطانی فر خاطر نشان کرد: من در دو طرح جامع گردشگری گفته ام که اصلا نیاز نیست این دو استان و استان های مشابه به سراغ توسعه صنعت و کشاورزی بروند. مثلا در سرعین که یک شهر گردشگری است ما حدود 200 هتل آپارتمان داریم که 50هتل آپارتمان دیگر در دست ساخت است. این توجیه دارد زیرا شهر 7 هزار نفری، سالانه حدود 4میلیون نفر گردشگر دارد. ما باید در این دو استان همه هم و غم گردشگری مان را روی توسعه گردشگری متمرکز و سرمایه گذاری کنیم و البته این سرمایه گذاری ها خیلی زود هم به نتیجه می رسد زیرا جاذبه های گردشگری هیچ وقت تمام نمی شود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: امیدمان این است که با پیش بینی های دولت و با تسهیلاتی که در نظر گرفته بتوان مشکل اشتغال جوانان را به نحو قابل توجهی کاهش داد و ما نیز بتوانیم از قابلیت های گردشگری در این استان ها استفاده کنیم و بعد سراغ صنایع دیگر برویم.

وی با بیان این که ما شعارمان توزیع عادلانه امکانات است، تاکید کرد: اما قبل از این توزیع باید ثروت ایجاد کنیم؛ یعنی باید اول ثروت و سرمایه گذاری ایجاد کنیم و از ارزش های افزوده و ظرفیت های اقتصادی استفاده کنیم و زمانی که ثروت ایجاد شد سیاست عدالت محورانه مان به سمت توزیع عادلانه برسد. توزیع عادلانه ثروت کشور هم کار سختی نیست می توان با نگاه به کشورهای توسعه یافته دریافت که آن ها از محل افزایش مالیات بر درآمد به صورت پلکانی ثروت را به صورت عادلانه تقسیم می کنند و دولت از این پنجره خدمات رفاهی ارائه می دهد.
سلطانی فر در همین ارتباط اذعان داشت: دولت بنا دارد با همه توان برای منابعی که امکان تحققش به درآمد در سال آینده وجود دارد، ورود کند. امیدوارم با کمک مردم و تلاش دستگاه ها در این حوزه موفق شویم و با منابعی که در بودجه ۹۷ در نظر گرفته شده دغدغه های جوانان را مرتفع کنیم.


وزیر ورزش و جوانان با اعلام این خبر که در سال آینده با توجه به مسئولیت ها، دفاتر مشاوره و آموزشی خانواده را گسترش خواهیم داد، گفت: از طریق گسترش خانه های جوان استان ها و شهرستان ها این مهم محقق خواهد شد.

در پایان این جلسه نشان "مسئول پاسخگو" بر اساس عمل به اصول حقوق شهروندی ، از سوی نمایندگان سازمان های مردم نهاد جوانان استان اردبیل به دکتر سلطانی فر اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار