معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:

قیام ۲۹ بهمن آغازگر طوفان سهمگین انقلاب اسلامی علیه استبداد بود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: قیام مردم انقلابی و مسلمان تبریز در سال ۵۶ آغازگر طوفان سهمگین انقلاب اسلامی علیه استبداد داخلی و استیلای خارجی بودند.

کد مطلب: ۷۰۱۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در نشست هماهنگی مراسم دیدار مردم آذربایجان با مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن چهلمین سال گشت قیام ۲۹ بهمن تبریز با بیان اینکه وقایع تاریخی گاهی نقطه عطفی در تاریخ ملت‌ها محسوب می‌شود، اظهار داشت: ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۹ دی قم، باید در متعاقب آن ارزش‌گذاری واقعی قائل شد نسبت به قیام مردم انقلابی و مسلمان تبریز که در سال ۵۶ آغازگر طوفان سهمگین انقلاب اسلامی علیه استبداد داخلی و استیلای خارجی بودند.

وی افزود: قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز حرکتی بود که به‌سرعت به‌کل کشور سرایت کرد و توانست طومار رژیم ۲۵۰۰ ساله سلطنتی را در هم بپیچد و باید خداوند را شاکر باشیم که نظامی اسلامی مبتنی بر استقلال و آزادی و نوع حکومتی جمهوری اسلامی مستقر شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: هرسال این موهبت شامل حال اهالی استان می‌شود که به‌عنوان نمایندگانی از جمعیت استان به دیدار با مقام معظم رهبری نائل شوند.

وی خاطرنشان کرد: صرف‌نظر از اشتیاق مردم استان برای زیارت مقام معظم رهبری از نزدیک، بیاناتی که مقام معظم رهبری در این دیدار مطرح می‌کنند، فرصتی مغتنمی برای آذربایجان‌شرقی و شأن و جایگاه مردم آذربایجان است.

شهرتی‌فر بیان کرد: طی این دیدار مقام معظم رهبری نقطه‌نظراتی حائز اهمیت مطرح می‌کنند که برای سال‌ها و ماه‌های آتی می‌تواند روشنگر و هدایت‌گر باشد.

وی با اشاره به حوادث اخیر گفت: مقام معظم رهبری سال گذشته فرمودند که مردم آذربایجان زمان‌شناس هستند، این موضوع را عملاً در وقایع اخیر عیناً دیدیم که در استان ما و تبریز عزیز هیچ‌گونه حرکتی که بوی همراهی و حمایت از اغتشاشات اخیر باشد، دیده نشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: البته ممکن است برخی عناصر ضدانقلاب و آن‌هایی که می‌خواستند در آذربایجان و تبریز هم چنان حرکاتی دیده شود، بودند اما هوشیاری نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و انتظامی بااقتدار نشان دادند که مجال حرکت به عناصر ضدانقلاب داده نشد.

وی ادامه داد: در سال‌جاری توفیقی به وجود آمده تا تعدادی از مردم به نمایندگی از مردم استان به دیدار رهبری نائل خواهند شد، مسؤولان استان نیز برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم مسؤولیت دارند و تلاش می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار