سیستم بانکی باید پاسخگوی مطالبات مردم در خصوص موسسات مالی غیر مجاز باشد

کرمان (پانا) - رییس کل محاکم دادگاه های عمومی و حقوقی شهرستان کرمان با بیان اینکه مردم ایران شایسته خدمت اند، گفت: سیستم بانکی و به ویژه بانک مرکزی باید پاسخگوی مطالبات مردم در خصوص موسسات مالی غیر مجاز باشد.

کد مطلب: ۷۰۱۳۵۹
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام والمسلمین محمد امیر ابراهیمی در جلسه شورای معاونان دادگستری استان که با حضور قضات شهر کرمان در محل سالن شهید بهشتی برگزار گردید،اظهار داشت: در حال حاضر بخش عمده ای از وقت شعب حقوقی صرف رسیدگی به پرونده های مرتبط با ادارات وبه ویژه بانک ها می شود .

وی بر ضرورت ورود دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی در موضوع موسسات مالی غیر مجاز تاکید کرد و گفت: مطالبه گری دستگاه قضائی به ویژه دادستانی از مجموعه های اجرایی استان بایستی به گونه ای باشد تا حجم ورودی پرونده ها به سیستم قضائی کاهش یابد.

مردم ایران شایسته خدمت هستند/کوتاهی در این خصوص قابل قبول نیست

وی گفت:حضور به موقع و با بصیرت مردم شریف و ولایت مدار ایران پس از حوادث و اغتشاشات اخیر موجب ایجاد یاس در دل دشمنان و تقویت پایه های انقلاب گردید و مردم یکبار دیگر ثابت کردند علیرغم وجود کمبودها و کاستی ها پای نظام،انقلاب و رهبری ایستاده اند .

ابراهیمی خاطرنشان ساخت:به قضات توصیه نموده ایم تاجای امکان که در قانون آمده است در اخذ هزینه های دادرسی مراعات مشکلات اقتصادی مردم را نمایند.

بیش از 133هزار پرونده وارد حوزه قضائی کرمان شده است

این مقام قضائی عنوان کرد: طی 9ماهه ی سال جاری در مجموع 133 هزار و 686 فقره پرونده وارد حوزه قضایی کرمان شده است که از این تعداد 48هزار و 493فقره مربوط به محاکم عمومی و حقوقی است.

وی اعلام کرد: نرخ رسیدگی نه ماهه ی سال جاری محاکم عمومی و انقلاب شهر کرمان 101.9 می باشد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

این مقام قضائی بیان کرد: از ابتدای سال جاری 7 هزار و 343 فقره پرونده وارد مجتمع قضايي خانواده شهرکرمان شده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شاهد کاهش 2.2درصدی بوده ایم .

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: در مجموع متوسط زمان رسيدگي پرونده ها در دادگاه های شهر کرمان از 177روز به 154روز در نه ماهه ی سال جاری کاهش یافته است .

44درصد اوراق قضائی در شهر کرمان به صورت الکترونیک ابلاغ می گردد

وی در خصوص وضعیت ابلاغ الکترونیک دادگاه های شهر کرمان گفت:بیش از 44درصد اوراق قضائی در شهر کرمان به صورت الکترونیک واز طریق سامانه ثنا ابلاغ می گردد.

وی رشد ورودی پرونده های حقوقی وجزائی را بالا و نگران کننده دانست و گفت:از ابتدای سال جاری 14 هزار و 122 پرونده در مجتمع قضايي محاكم جزايي، 13 هزار و 32 پرونده در مجتمع قضايي محاكم حقوقي، 5 هزار و 924 پرونده در مجتمع قضايي دادگاه انقلاب و 8 هزار و 72 پرونده در مجتمع اجراي احكام مدني تشکیل شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار