کاهش 92درصدی آتش سوزی های مراتع در سال جاری

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: در 9 ماهه سال جاری بالغ بر 104 هکتار از اراضی ملی و دولتی استان در قالب 54 فقره پرونده، در اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور در 5 شهرستان کرج، نظرآباد، ساوجبلاغ، اشتهارد و طالقان رفع تصرف شد.

کد مطلب: ۷۰۱۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از البرز در کرج، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز گفت: در 9 ماهه سال جاری بالغ بر 104 هکتار از اراضی ملی و دولتی استان در قالب 54 فقره پرونده، در اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع کشور در 5 شهرستان کرج، نظرآباد، ساوجبلاغ، اشتهارد و طالقان رفع تصرف شد

سرهنگ فرامرز نیکزاد با بیان اینکه در اجرای این ماده قانونی شخص متصرف در رفع تصرف از یگان حفاظت تمکین می کند و احتیاجی به طرح در مراجع قضایی نیست، افزود: همچنین در اجرای ماده 55 این قانون 45 فقره پرونده به میزان 121 هکتار در مراجع قضایی برای اجرای رای تشکیل شد.

وی اظهار داشت: در اجرای احکام قضایی نیز 21 فقره رفع تصرف و خلع ید برای 82 هکتار از اراضی ملی و دولتی در این مدت انجام شده است .

وی در ادامه با اشاره به کاهش 92 درصدی آتش سوزی ها در سال جاری گفت: در اجرای ماده 47 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع نیز آتش سوزی در حدود 3 هکتار از مراتع استان اطفاء شد .

نیکزاد این کاهش را نتیجه آموزش و اطلاع رسانی به موقع و مناسب به جوامع محلی و همچنین همیاری شوراهای اسلامی، دهیاری ها، سازمان های مردم نهاد و تشکل ها دانست .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار