معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش: دانش‌آموزان کتب کمک آموزشی را در کمدهای کلاسی بگذارند

تهران (پانا) - معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش برای جلوگیری از بروز مشکلات قامتی در جهت حمل کوله‌پشتی نامناسب، پیشنهاد گذاشتن کتب کمک آموزشی دانش‌آموزان در کمدهای کلاسی را داد.

کد مطلب: ۷۰۱۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

مهرزاد حمیدی در برنامه تلویزیونی «روی خط خبر» درباره کوله پشتی مناسب برای دانش‌آموزان اظهار کرد: اگر دانش آموز در مدت زمان طولانی به صورت مداوم کوله پشتی خود را حمل کند دچار فلج کوله ای می شود بنابراین اگر دچار بی حسی در شانه هایش شد باید برای مدت زمان کوتاهی کوله پشتی را زمین بگذارد.

وی با بیان اینکه حمل کوله پشتی نامناسب باعث انحنای ستون فقرات می شود افزود: باید در هفته وسایل شخصی دانش آموز توسط والدین نظارت تا از حمل وسایل اضافی و غیر ضروری جلوگیری شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره حمل کتب کمک آموزشی دانش آموزان اشاره کرد: معتقدیم در آموزش و پرورش برای کنکور حمل کتاب های درسی دانش آموز به مدرسه کفایت می کند اما در مدارس خاص والدین و مدرسه تاکید به همراه داشتن کتب کمک آموزشی دارند که باید برای آن نیز چاره اندیشی صورت گیرد.

حمیدی بیان کرد: بهتر است در مدارس کمد های شخصی بگذاریم تا دانش آموز مجبور به حمل کتب کمک آموزشی نشود یا والدین دفاتر سبک برای فرزندان خود خریداری کنند، آموزش و پرورش نیز سعی در چاپ کتاب های سبک داشته باشد.

وی با بیان اینکه برای مدرسان و معلمان استانی آموزش ضمن خدمت برگزار می کنیم گفت: همزمان با این آموزش دستورالعملی صادر شده و به مدارس ابلاغ می شود تا اثربخشی و آگاهی این موضوع زیاد باشد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اکنون در حال آماده سازی دستورالعمل ابلاغی به مدارس هستیم و کار آموزشی را نیز آغاز کردیم. برنامه آموزشی از طریق تلویزیون تعاملی برای مدیران مناطق آموزش و پرورش و مدیران مدارس در حال برگزاری است.

حمیدی همچنین آغاز آموزش معلمان را از پایان سال 96 عنوان کرد و افزود: باید برای تابستان و سال تحصیلی آینده خانواده ها را در جهت خریداری کوله پشتی مناسب فرزندانشان آگاه کنیم.

وی فراگیر شدن سطح آموزش را نوعی کمک به صنعت ساخت کوله دانست و عنوان کرد: برای خانواده ها توصیه هایی وجود دارد؛ والدین در خریداری کوله پشتی فرزندانشان باید دقت لازم را داشته باشند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: کوله پشتی دانش آموزان نباید وزن سنگین داشته باشد، بندهای کوله پشتی باید اسفنجی و دو بند در طرفین و کمر داشته و این بندها باید پهن و یکسان در طرفین تنظیم شده باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار