نایب رئیس شورای اسلامی همدان: مسؤولان خطر مواد مخدر دستمال را جدی بگیرند

همدان (پانا) - نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان خطر جدی سونامی مواد مخدر دستمال در جامعه هشدار داد و گفت: مسؤولان خطر این ماده مخدر را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۷۰۱۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد

علی فتحی در خصوص خطر جدی مخدر جدیدی با عنوان دستمال اظهارکرد: آنچه در فضای مجازی و وبگاه ‌ ها منتشر شده حکایت از نوعی مواد روانگردان جدید درگروه نیوسایکو اسیدها دارد که به نام دستمال مشهور شده است.

فتحی با اشاره به خطرات جدی این مخدر اظهار کرد: مسؤولان باید نسبت به خطر و عوارض مخدر صنعتی ان.پی.اس که این روزها نوعی از آن با عنوان "دستمال" خبرساز شده است، هشدار دهند و اطلاع رسانی به موقع داشته باشند.

وی با بیان اینکه عمده ترکیبات این مواد صنعتی جدید محرک است، اظهار کرد: اثرات این مواد نیز از اثرات محرک ‌ های مخدر مثل شیشه بیشتر است و اثرات تخریبی و توهم ‌ زایی بالاتری دارد و بدتر اینکه ترک مصرف مخدر دستمال بسیار سخت ‌ تر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تغییر الگوی مصرف در دنیا بیشتر به سمت و سوی این مواد است تأکید کرد: مردم باید در جریان قرار گیرند این مواد در قالب دستمال، قرص، افشانه و... با قیمت بسیار ارزان عرضه می ‌ شود.

فتحی با اشاره به اینکه این مواد حتی با یک بار مصرف، اعتیاد ایجاد می ‌ کند افزود: مردم باید اطلاع کافی در این زمینه داشته باشند، براساس شنیده ‌ ها دستمال در شش ماه یا کمتر از یک سال فرد را از پا می ‌ اندازد.

وی با بیان اینکه خطر مصرف دستمال بسیار بالاتر از بیماری ایدز است، افزود: دستگاه ‌ های مرتبط فرهنگی اجتماعی از جمله آموزش و پرورش، مراکز دانشگاهی، نیروی انتظامی، رسانه ‌ ها به خصوص رسانه ملی باید با جدیت وارد شده و خطرات مصرف این مواد را به اطلاع خانواده ‌ ها و جوانان و نوجوانان برسانند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان بابرشمردن اثرات مخرب مصرف دستمال اظهار کرد: آلودگی جامعه به مواد مخدر دستمال امنیت اجتماعی را فوق العاده پایین می ‌ آورد و افسردگی در بین خانواده ‌ ها را افزایش می ‌ دهد و این هشداری برای جامعه است که باید با جدیت وارد عمل شد.

فتحی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما گفت: رسانه ملی باید به موقع در اطلاع ‌ رسانی ‌ ها عمل کند؛ چراکه آسیب ‌ های اجتماعی از مهمترین مواردی است که نباید کوتاهی کرد.

فتحی با تأکید بر جدی گرفتن خطر توزیع دستمال در جامعه افزود: خطرات مصرف دستمال باید در دبیرستان ‌ ها و دانشگاه ‌ ها برای دانش ‌ آموزان و دانشجویان بیان شود و حتی این مواد را برای آگاهی دانش ‌ آموزان به آنان نشان دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار