معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با پانا مطرح کرد

درخواست تصویب لایحه «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» تا پایان سال جاری

تهران (پانا) - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از تصویب لایحه «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» تا پایان سال 96 خبرداد.

کد مطلب: ۷۰۱۱۸۴
لینک کوتاه کپی شد

حبیب‌الله مسعودی‌فرید در گفت‌وگو با پانا، درباره بررسی لایحه «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی این لایحه در کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس تمام شده است و در انتظار بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی بر ضرورت تسریع در تصویب لایحه «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» تأکید کرد و افزود: اگر لایحه هر چه سریعتر در نوبت بررسی در صحن مجلس قرار بگیرد، تا پایان سال جاری تعیین تکلیف می‌شود. از آنجا که در فصل بررسی بودجه قرار داریم، انتظار می‌رود نمایندگان هر چه سریعتر این موضوع را بررسی کنند.

وی درباره زمان تصویب لایحه مذکور نیز گفت: با توجه به اینکه موارد لایحه «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» زیاد است و جلسات متعددی برای بررسی نیاز دارد ممکن است در صحن طول بکشد ولی امیدواریم تا پایان سال در صحن علنی مجلس بررسی نهایی و مصوب شود.

مسعودی‌فرید درخصوص عزم مجلس شورای اسلامی نسبت به تعیین تکلیف لایحه «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» اظهار کرد: کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس در فرایند بررسی این لایحه عزمی جدی داشت و چنانچه با همین عزم و دقت مراحل نهایی طی شود تا پایان سال جاری شاهد تصویب این قانون خواهیم بود.

سال 81 قانونی تحت عنوان حمایت از کودکان و نوجوانان، مشهور به قانون «کودک آزاری» با 9 ماده تصویب شد. این قانون در قالب طرح به مجلس ارائه شد اما به تصویب نهایی نرسیده بود. با توجه به خلأهای قانونی موجود در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان و وقوع کودک‌آزاری‌های بسیار، قوه قضاییه لایحه‌ای با عنوان «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» را در سال 87 در قالب 59 ماده تقدیم دولت کرد. پس از ارسال لایحه مذکور به دولت، مواد این لایحه به 49 ماده کاهش یافت و در تاریخ 10 مرداد 1390 در کمیسیون لوایح دولت دهم به تصویب رسید و به مجلس ارسال شد.

همچنین کار بررسی لایحه مذکور در کمیسیون قضائی مجلس دهم دنبال شده است و به گفته فریبا درخشان نیا، مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور و نماینده سازمان بهزیستی در جلسات بررسی این لایحه، بررسی لایحه «حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان» در کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس به پایان رسیده و در آینده نزدیک برای بررسی در صحن علنی به هیأت رئیسه مجلس تقدیم می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار