طباطبایی: تهمت زنندگان به هاشمی ضرر کردند

تهران (پانا) – استاد حوزه و اخلاق ضمن گلایه از تهمت‌های فراوانی که علیه رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام کشورمان روا داشته شد، تاکید کرد که این تهمت‌زنندگان بودند که ضرر کردند.

کد مطلب: ۷۰۱۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

حجت‌الاسلام سید مهدی طباطبایی در نخستین کنگره بزرگداشت آیت الله هاشمی، با اشاره به مدارج علمی رئیس فقید مجمع تشخیص و اجتهاد وی، اظهارداشت: در رابطه با آیت‌الله هاشمی یک نکته مغفول مانده است و آن اجتهاد ایشان است. ایشان از اجتهاد فقاهتی فیضیه برخوردار بود.

این استاد اخلاق همچنین بیان کرد: من از نزدیک می‌دانم و می‌گویم. منزل مقابل منزل امام منزل عمه من است که دو پسر داشتند که اخوان مرعشی بودند و هردو مجتهد مسلم بودند. هاشمی ۱۵سال در آن خانه زندگی کرد با این بزرگواران به دیدار مراجع می‌رفتند و در بحث‌های فقهی حضور داشتند و صاحب نظر شدند اما چون در مسائل سیاسی ورود کردند جنبه فقهی ایشان مغفول ماند اما امام به نظریات فقهی ایشان ارج می‌نهاد .

وی ادامه داد: آقای هاشمی در مکتب آیات شریعتمداری، منتظری، حائری یزدی و بسیاری دیگر حضور داشتند، بسیار مقید به آموزش دیدن و بحث‌های فقهی بودند. سوال این است چطور یک آدم این همه توانمندی را یکجا می‌توانست داشته باشد؟. خدادانی، خداجویی، خداخواهی و خدمت به خلق باعث می‌شود خدا کمک کند. آیت الله هاشمی از ۱۵ سالگی در کنار امام بودند و بسیار کمک به مردم می‌کردند و دست فقرا را می‌گرفتند .

طباطبایی در خاتمه به یکی دیگر از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله هاشمی اشاره کرد و گفت : نیکی کردن به کسانی که به شما بدی می‌کنند سخت است اما آیت‌الله هاشمی رفسنجانی چنین می‌کردند، رهبری گفتند خناسان خواستند محبت او به من را کم کنند نتوانستند. باید بگرییم از اینکه این همه تهمت به او زدند او ضرر نکرد شما ضرر کردید هنوز دیر نشده است، افکار اورا بجویید، از مردم جدا نشوید و مردم را بخواهید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار