مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران اعلام کرد

تدوین برنامه حفاظتی برای تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه

تهران (پانا) - مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌های ایران گفته است که تدوین و اجرای برنامه حفاظت از گونه‌های مهم و کلیدی تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه، امکان مشارکت جوامع محلی در حفاظت از زیستگاه‌های این گونه‌ها را فراهم می‌آورد.

کد مطلب: ۷۰۱۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان محیط زیست ، ابوالفضل آبشت با اشاره به وضعیت خشکیدگی بخش‌هایی از زیستگاه‌های مهم دریاچه ارومیه افزود: در حال حاضر تالاب‌های اقماری و زیستگاه‌های بلافصل آن‌ها نقش مهمی در تأمین محل زیست پرندگان و دیگر گونه‌های آبزی در حوضه آبریز دریاچه ارومیه دارند که توجه و حفاظت بیش از پیش آن‌ها را می‌طلبد.

وی ادامه داد: علاوه بر کمیت مناسب آب تالاب‌های اقماری، تنوع زیستی بخش مهم دیگر تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه است که ارزش‌ها و کارکرد‌های بسیاری را برای این تالاب‌ها پدید آورده است.

آبشت افزود: به همین دلیل حفاظت از این گونه‌ها در قالب برنامه‌ای منسجم و مشارکتی از اولویت‌های طرح حفاظت از تالاب‌های ایران است که با همکاری و مشارکت دفتر اکوسیستم‌های تالابی، دفتر حیات‌وحش و تنوع‌زیستی، اداره‌کل حفاظت از محیط‌زیست آذربایجان غربی و سمن‌های محلی در سه تالاب سولدوز، کانی‌برازن و قره‌قشلاق آغاز شده است و ادامه دارد.

مدیر ملی طرح حفاظت از تالاب‌ها تصریح کرد: بررسی و تعیین اقدامات موثر در حفاظت از گونه‌ها و زیستگاه‌های آن‌ها در قالب برنامه مدون، اقدام اولویت‌دار بخش تنوع‌زیستی برنامه‌های مدیریت جامع این تالاب‌هاست که در حال حاضر با مشارکت جوامع محلی و سایر ذینفعان از این تالاب‌ها آغاز شده و در ادامه به اجرای اقدامات در این تالاب‌ها منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: به همین منظور کارگاه مشورتی فنی با ذینفعان برگزار و در آن علاوه بر مرور و تعیین گونه‌های مهم و کلیدی به اقداماتی که باعث کاهش یا حذف تهدیدات از این گونه‌ها می‌شود پرداخته شد.

آبشت افزود: در گام بعدی اقدامات نهایی با مشارکت ذینفعان و جوامع محلی در تالاب‌های منتخب اجرایی و نتیجه آن‌ها پایش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار