مدیر جهاد کشاورزی ایوان خبر داد:

پایان کشت پاییزه غلات در اراضی کشاورزی ایوان

مدیر جهاد کشاورزی ایوان گفت: کشت پاییزه غلات در سطح هشت هزار و 800 هکتار از اراضی شهرستان ایوان پایان یافت.

کد مطلب: ۷۰۰۹۷۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، ،"عباس سرتنگی "؛ مدیر جهاد کشاورزی ایوان اظهار کرد:در سال زراعی جاری هشت هزار و 800 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان به کشت پاییزه که هدف آن استفاده از آب باران است، اختصاص یافت.

سرتنگی با اشاره به اینکه کل اراضی سطح زیر کشت شهرستان 18 هزار و 200 هکتارمی باشد گفت : ار این مقدار پنج هزار و 300 هکتار زیر کشت محصول گندم و سه هزار و 500 هکتار دیگر زیر کشت جو قرار گرفت.

وی افزود:یکی از سیاست های جهاد کشاورزی شهرستان سوق دادن کشاورزان به سمت و سوی استفاده از بذر اصلاح شده است که خوشبختانه در شهرستان دو مرکز فراوری گندم و یک مرکز فرآوری جو دایر است که تاکنون 680 تن بذر گندم و 200 تن جو در بین کشاورزان توزیع شده است.

سرتنگی ادامه داد:خوشبختانه شهرستان ایوان از کارشناسان متبحر در حوزه کشاورزی برخوردار است که امسال نیز در فرآیند کاشت ،داشت و برداشت ،در کنار کشاورزان هستند و مشاوره لازم را به کشتورزان ارایه خواهند داد

وی تصریح کزد:با توجه به تاثیر ماشین آلات کشاورزی در حفظ منابع خاک، صرفه جویی در میزان بذر و نهاده ها و در نهایت افزایش عملکرد محصولات کشاورزی، تسهیلات مناسبی به کشاورزان برای خرید ماشین آلات جدید کشاورزی اعطا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار