رئیس کمیته میراث فرهنگی شورای شهر تهران:

بناهای میراث فرهنگی شهرری از وضعیت مطلوبی برخوردار نیستند

شهرری (پانا) - رئیس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفته است که بناهای میراث فرهنگی شهر ری از وضعیت خوبی برخوردار نیستند و توجه به این موضوع می‌تواند این شهرستان را به عنوان مرکز دائمی گردشگری تبدیل کند.

کد مطلب: ۷۰۰۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد

حسن خلیل آبادی با بیان اینکه بیش از 36 اثر در ری ثبت ملی هستند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسیاری از بناهای این شهرستان از جمله استودان ها، کوه بی بی شهربانو، برج طغرل از وضعیت خوبی برخوردار نیستند که می طلبد توجه ویژه ای به بناهای این آثار تاریخی داشت.
عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش همچنین به نامگذاری مجموعه مقابل برج طغرل به نام مرحوم تختی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این مجموعه از پیشرفت 85 درصدی فیزیکی برخوردار است که امروز این موضوع در کمیسیون فرهنگی شورای شهر مطرح شد.
خلیل آبادی به آیین پنجاهمین سالگرد درگذشت پهلوان تختی اشاره کرد و گفت: از ویژگی این مراسم مردمی بودن آن بود چراکه این آیین با حضور پر شور ورزشکاران و مردم بر سر مزار وی در ابن بابویه برگزار شد.
وی با اشاره به نگهداری بهترآرامستان ابن بابویه و امامزاده عبدالله اظهار کرد: در این 2 مجموعه بسیاری از هنرمندان، مفاخرو فرزانگان دفن هستند که می بایست یادمان و فضای محیطی بهتری را در این مجموعه ها ایجاد کرد و طی مذاکراتی با اداره اوقاف در نظر داریم تا به این مجموعه ها رسیدگی بیشتری شود.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار