معاون پشتیبانی آموزش‌وپرورش خبر داد: پیشنهاد طرحی جایگزین برای توزیع شیر در مناطق محروم

تهران (پانا) - معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش از ارائه طرحی جایگزین برای توزیع شیر در مدارس مناطق محروم خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۹۲۴
لینک کوتاه کپی شد

علی الهیارترکمن در گفت‌وگو با پانا درباره پیگیری روند توزیع شیر در مدارس کشور اظهار کرد: هنوز اعتباری برای توزیع شیر مدارس به آموزش‌وپرورش ابلاغ نشده و علاوه برآن هنوز قیمت مصوب آن هم اعلام نشده است.

وی ادامه داد: با وجود این مساله آمادگی داریم تا بعد از ابلاغ اعتبار، توزیع شیر در مدارس را آغاز کنیم هرچند اکنون بیش از چهار ماه از آغاز مدارس گذشته و این تاخیر آثار جبران ناپذیری دارد.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش به ارائه راهکاری جایگزین برای توزیع شیر در مدارس اشاره کرد و گفت: چنانچه دولت با توجه به محدودیت‌های مالی آمادگی لازم برای توزیع شیر در مدارس را نداشته باشد طرحی جایگزین در نظر گرفتیم تا براساس آن حداقل در استان‌های محروم کشور شامل آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، لرستان و هرمزگان که شاخص‌های تغذیه‌ای پایین‌تر دارند، توزیع شیر انجام شود.

افزایش سرانه دانش‌آموزی در سال 97

الهیارترکمن در مورد افزایش سرانه دانش‌آموزی در سال 97 بیان کرد: با اینکه در بخش اعتبارات استانی بیشترین کسری را داریم که البته این بخش، ردیف مستقلی دارد و از اعتبار سرانه دانش‌آموزی و تغذیه جدا محاسبه خواهد شد بنابراین این کسری به سرانه دانش‌آموزی ارتباطی پیدا نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در سال 96 به ازای هر دانش‌آموز، سرانه‌ دانش‌آموزی مبلغی معادل 17 هزار تومان است و برای سال 97، مبلغی حدود 25 هزار تومان در نظر گرفته شده است که البته مشکل ما مبلغ سرانه نیست بلکه تخصیص نیافتن اعتبار برای پرداخت به مدارس است. امسال با توجه به این مشکل از آغاز سال‌تحصیلی تاکنون یک ریال پرداخت سرانه هم انجام نشده است.

معاون توسعه، مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش‌وپرورش درباره تامین سرانه اتباع خارجی یادآور شد: برای 300 هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه که تحت پوشش در مدارس کشور هستند از ظرفیت مدارس بهره گرفتیم و سرانه آن‌ها با سرانه دانش‌آموزان ایرانی برآورد شده است اما برای 150 هزار نفری که در مدارس خاص تحصیل می‌کنند بار مالی سنگینی ندارد زیرا تامین اعتبار از طریق مدارس خاص انجام می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار