بدون تخلق به اخلاق الهی نمی توان در دیگران تحول تربیتی ایجاد کرد

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش لرستان،توفیق خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی را ارزشمند دانست و گفت : این توفیق جای شکرو سپاسگزاری دارد .

کد مطلب: ۷۰۰۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا ازلرستان ؛ محمد حسین احمدی به عیب پوشی خداوند از بندگان اشاره کردو افزود : ما بندگان هم وظیفه داریم عیب پوشی و نگاهداری اسرار دیگران را از مقام ربوبیت به ارث ببریم .

وی در ادامه به بیان فرق میان مقام زهد و علم پرداخت و تاکید کرد : زاهدو عابد تلاش می کند تا خود را نجات دهد و برای دوری خود از گناه و معصیت تلاش می کند ولی مقام علم و عالم تعهد ایجاد می کندو باعث می شود تا برای نجات دیگران تلاش کنیم.

احمدی به حساسیت جایگاه پرورشی هم اشاره کرد و افزود : اخلاق گرایی ، توجه به معنویات و تلاش برای تحقق حیات طیبه از جمله مواردی است که باید حوزه پرورشی و فرهنگی به آن مبادرت کند .

وی تاکید کرد : تربیت انسان کار بسیار سختی است که حتی پیامبر هم بر سختی صحه نهاده اند .

احمدی تصریح کرد : برای تربیت دیگران باید متخلق به اخلاق بود و از خود شروع کرد تا بتوان در دیگران هم تاثیر گذاشت و آنها را متحول کرد .

وی در پایان سخنان خود به تقویت و توسعه همکاری بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش هم اشاره کردو گفت : این تعامل و همکاری در تحقق اهداف تعلیم و تربیت تعین کننده و اثر بخش خواهد بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار