مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی:

مشاوران نقش بی‌بدیلی در گره‌گشایی از مشکلات دستگاه تعلیم‌وتربیت دارند

تهران (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجانشرقی بر نقش مشاوران در گره‌گشایی از مشکلات دستگاه تعلیم‌وتربیت تاکید کرد.

کد مطلب: ۷۰۰۸۴۹
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش، جعفر پاشایی با تاکید بر نقش مشاوران بعنوان دایره المعارف دستگاه تعلیم و تربیت گفت: احاطه کامل مشاوران بر مسائل آموزشی وپرورشی به بهبود و تسهیل روند موجود کمک می کند.
مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی در این جلسه خاطر نشان کرد: این جلسه در راستای تقویت نقاط قوت و به حداقل رساندن نقاط ضعف مجموعه و حرکت از وضع موجود به سمت وضعیت مطلوب در تمام حوزه های آموزشی و پرورشی دستگاه تعلیم وتربیت است.
وی با تاکید بر نقش مشاوران بعنوان گره گشای مشکلات مجموعه افزود: مشاوره صحیح منجر به حرکت در مسیر ترسیم شده و عامل کاهش اشتباهات مجموعه می شود.
پاشایی همچنین نقش مشاوران در آموزش وپرورش را همچون سوپاپ اطمینان مجموعه دانست و اظهار داشت: مشاوران بایستی در کنار تبدیل تهدید ها به فرصت ها، نقش گره گشایی در حل مشکلات را ایفا کنند.
مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجانشرقی خواستار ایجاد ابتکار وخلاقیت در بدنه آموزش وپرورش توسط مشاوران شد و افزود: حل مشکلات شاغلین، بازنشستگان و عیادت از بیماران سرلوحه کار مشاوران باشد.
پاشایی با اشاره به شعار مدرسه کانون آموختن خلاق و زیستن با اخلاق گفت: مشاوران بایستی پیگیر تحقق شعار دستگاه تعلیم وتربیت بوده و ماموریت های مجموعه را مرور و بررسی کنند.
مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی آموزش ابتدایی را سنگ بنای توسعه نظام آموزشی کشورها دانست و افزود: با توجه به وجود بیش از 3 هزار کلاس چند پایه روستایی در استان، نیازمند توجه بیش از پیش به این حوزه هستیم.
وی گفت: علی رغم محدودیت های مالی در طول دولت یازدهم و در مقایسه با سایر استانها، جهت گیری نظام آموزشی در اکثر موارد آموزشی و پرورشی و رفاهی از کنکور و المپیاد گرفته تا میانگین نمرات پایانی خرداد، تعداد پژوهشسرا، پوشش تحصیلی، احداث خانه های معلم و باشگاه فرهنگیان و ...ارتقاء چشمگیری یافته است.
مدیر دستگاه تعلیم و تربیت استان با بیان اینکه آموزش و پرورش رتبه نخست عملکرد را در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در استان دارد، گفت: این موضوع نباید ما را از تلاش مضاعف غافل کند و انتظار میرود با جدیت بیش از پیش برنامه های پیشگیری پیگیری شود.
پاشایی توسعه ورزش دانش آموزی، گسترش دآرالقران ها و کتابخانه ها را از جمله ی برنامه های پیشگیری از آسیبهای اجتماعی عنوان کرد و یاد آور شد: آموزش حقوق شهروندی در مجموعه با همکاری شهرداری اجرایی خواهد شد.
این مقام مسئول در استان از احدث بیش از 120 نمازخانه مدرسه ای در دو سال 95 و 96 خبر داد وافزود: همچنین تعداد دارالقران ها از 18 عدد در سال 92 به 44 دارالقرآن در سال 96 افزایش یافته است.
پاشایی اظهار کرد: آذربایجانشرقی دو سال پیاپی است که در رتبه های زیر10،100 و 1000 بعد از تهران مقام دوم کشوری را کسب کرده که بعد از انقلاب اولین بار اتفاق افتاده است.
مدیر دستگاه تعلیم وتربیت آذربایجانشرقی یادآور شد: قبل از استقرار دولت تدبیر و امید تنها 5 مجمع در آذربایجان شرقی فعالیت داشت اما در حال حاضر این تعداد به ۲۴ مجمع افزایش یافته است.
پاشایی همچنین افزود: از سال 85 تا 90 شاخص رشد در این حوزه 0.5% بوده این در حالی است که در حد فاصل سال 90 تا 95 این رقم 2/5% را نشان می دهد.
این مقام مسئول در آذربایجانشرقی اولویت دار کردن امر سوادآموزی در مناطق و نواحی را خواستار شد و افزود: موضوع شناسایی اولیای بی سواد و پوشش تحصیلی آنان باید امسال با کار جهادی حل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار