ثبت 45 شی هخامنشی موزه تخت جمشید در فهرست آثار ملی

شیراز (پانا) - معاون میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس از ثبت نخستين پرونده اشياي منقول فارس در فهرست ملي خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۷۵۴
لینک کوتاه کپی شد

عبدالرضا نصيري افزود: بر طبق قوانين موجود پرونده اشيا و اقلام منقول به صورت گروهي، متعلق به يك دوره تاريخي و حاصل كاوش در يك سايت تاريخي، در فهرست آثار ملي به ثبت می رسد .

معاون اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس در ادامه اضافه كرد: در مرحله نخست، پرونده ثبتي 45 شيء تاريخي كه در موزه تخصصي هخامنشي تخت جمشيد وجود داشت، تهيه و تدوين شد .

وی ادامه داد: در حال حاضر پرونده 45 شيء تاريخي با قدمت هخامنشي که در موزه تخصصي هخامنشي تخت جمشيد وجود داشت، تهيه و تدوين شده است و برای دریافت شماره ثبت به سازمان ميراث فرهنگي كشور در تهران ارسال شده است .

این مقام مسئول همچنین از تهیه و تدوین 90 پرونده اشياي منقول تاريخي استان تا کنون كه عمده آنها متعلق به اقلام و اشياي موزه پارس در شيراز خبر داد و ابراز امیدواری کرد که پرونده آنها نیز هر چه سریعتر ملی شود ..

وی در پایان خاطر نشان کرد: اشياي منقول استان و اقلام تاريخي در موزه هاي هخامنشي تخت جمشيد، ساساني بيشاپور كازرون و موزه پارس شيراز دراولويت برای ثبت ملي مي باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار