بهره برداری از سالن تئاتر سردار جنگل رشت، در اولویت طرح های عمرانی

رشت (پانا) - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان از بهره برداری سالن تئاتر سردار جنگل رشت با توجه به نیاز جامعه هنری که در اولویت پروژه های عمرانی قرار دارد ، خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۶۲۷
لینک کوتاه کپی شد

فیروز فاضلی افزود: با توجه به میزان تخصیص بودجه های عمرانی در قالب ردیف های بودجه، رئیسان اداره های شهرستان ها تمام نیازهای خود را اولویت بندی کنند.
وی مجتمع های فرهنگی و هنری را مکانی برای ارائه فعالیت های مهم فرهنگی و هنری در شهرستان ها عنوان کرد و گفت: بایستی تمام تلاش به کار گرفته شود تا هنرمندان هنگام بهره برداری از مجتمع ها از بهترین امکانات استفاده کنند.
فاضلی با اشاره به این که سالن آمفی تئاتر سردارجنگل رشت با توجه به نیاز جامعه هنری در اولویت پروژه های عمرانی قرار دارد، افزود: در همین راستا، همه تلاش بر این است تا این پروژه در سریع ترین زمان، آماده بهره برداری شود.
رئیس انجمن تئاتر گیلان ضمن تایید مطلوب نبودن فضای ارائه تئاتر استان گفت: در گیلان 25گروه رسمی وجود دارد که امکاناتشان از محروم ترین استان ها نیز پایین تر است.
وحید محبوب بشری با تاکید بر اهتمام به اقتصاد هنر افزود: حمایت شهرداری ها و شورای شهر از تئاتر در استان های دیگر بارز است اما گیلان نه استان صنعتی است که دلخوش به حمایت صنعتگرانش باشد، و نه از حمایت های دولتی مطلوب بهره مند است.
وی خاطرنشان کرد: تنها یک سالن رشت در اختیار هنرمندان تئاتر برای اجرا قرار می گیرد که آن هم به مهدکودک ها ، همایش ها ، کنسرت ها و ... اختصاص می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار