ظریف: گفت‌وگوهای مشورتی با اتحادیه اروپا درباره برجام برگزار می‌شود

تهران (پانا) - در حالی که به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزیر امور خارجه آلمان از دعوت فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای مذاکره از محمد جواد ظریف خبر داده است، وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرده است که این دعوت در راستای مذاکره در خصوص برجام است و خبرسازی‌های دیگر(مبنی بر مذاکره درباره نا آرامی‌ها در ایران) در این باره صحت ندارد.

کد مطلب: ۷۰۰۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش اسپوتنیک، زیگمار گابریل، وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ZDF اعلام کرد که مایل است در جریان گفت‌وگوی شخصی با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی حرکات اعتراضی در ایران را مورد بحث قرار دهد.

گابریل همچنین گفته است که درباره دعوت از وزیر امور خارجه ایران احتمالا در هفته آینده با فدریکا موگرینی، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا به توافق رسیده است.

با این وجود، به گزارش ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز در حاشیه دومین اجلاس امنیتی تهران تاکید کرد که گفت‌وگوها با اتحادیه اروپا در خصوص برجام خواهد بود و خبرسازی‌های برخی رسانه‌های اسرائیلی در این مورد بی اساس و بی مبنا است.

محمد جواد ظریف در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا مقامات آلمان از شما خواسته‌اند که در خصوص گفت وگو درباره وقایع اخیر کشور به آلمان سفر کنید؟ گفت: صحبتی که بین ما شده این است که توافق کردیم باتوجه به اهمیتی که این روزها برجام دارد به خصوص باتوجه به سیاست‌های مخرب ایالات متحده جلسه مشورتی بین ایران و سه عضو اتحادیه اروپا درمورد برجام برگزار شود.

وی ادامه داد: «برخی از رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های اسرائیلی تلاش کردند خبرسازی کنند در این زمینه که این خبرسازی ها هم بی اساس و هم بی مبنا است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار