مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با پانا

85 درصد مدارس شاهد از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای اولیه برای هوشمندسازی برخوردارند

تهران (پانا) - مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش از برخوردار بودن حدود 85 درصد از مدارس شاهد به صورت متناوب از سخت افزارها و نرم افزارهای اولیه مورد نیاز برای هوشمندسازی خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد
محمدرضا رزاقی در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس جریان جدیدی است که با گسترش فناوری اطلاعات و تکنولوژی‌های نوین ارتباطی وارد عرصه یادگیری و آموزش شده است، اظهار کرد: فلسفه هوشمندسازی این است که جریان یادگیری و یاددهی مختص زمان و مکان خاصی نباشد و فرایند آموزش مستمر و در هر جا و لحظه‌ای امکان‌پذیر شود که این یعنی نوعی تسهیل یاددهی- یادگیری.
وی در پاسخ به این سوال که برای هوشمندسازی مدارس چه پیش‌شرط‌هایی لازم است افزود: هوشمندسازی مدارس مستلزم وجود سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و مهارت‌ها و توانایی‌هایی است که باید در کنار هم قرار گیرد و مهم‌تر اینکه قبل از ان باید این نوع آموزش از سوی مردم و مسئولان پذیرفته شود به ویژه که ممکن است گاهی فرایند آموزش بدون حضور معلم صورت گیرد.
رزاقی همچنین درباره همکاری بین بخش‌های لازم و تاثیر آن بر هوشمندسازی مدارس گفت: مهم ترین مسئله در نهایت امر، فرایند سازی و هماهنگی بین پیش شرط ها و ملزومات، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی این جریان است یعنی به شیوه‌هایی زیرساخت‌ها و تجهیزات سخت‌افزاری، نرم‌افزارها را در کنار یک معلم حرفه‌ای به گونه‌ای هماهنگ شود که هر کدام نقش خود را هم به صورت انفرادی به خوبی ایفا کنند و هم در ارتباط با یکدیگر یک مجموعه کارا را تشکیل دهند.
مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش‌وپرورش درباره اینکه آیا مدارس شاهد هوشمند شده‌اند، ادامه داد: مدارس شاهد از جهت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری خوشبختانه رشد یافته‌اند، به همین دلیل می‌توان گفت حدود 85 درصد از مدارس شاهد به صورت متناوب از سخت افزارها و نرم افزارهای اولیه مورد نیاز برای هوشمندسازی برخوردار هستند، اما اینکه هوشمندسازی با تعاریفی که شد، صورت گرفته است یا خیر باید بیشتر مطالعه شود.
وی اشاره کرد: سعی شده است مدارس شاهد از امکانات خوبی برخوردار باشند، بنابراین بسیاری از مدارس ابتدایی و متوسطه دوره اول و دوم شاهد مجهز به رایانه هستند. بسیاری از مدارس شاهد با راه اندازی وبسایت مخصوص مدرسه این علاوه بر اطلاع‌رسانی از فعالیت‌های مدرسه و کلاس‌ها امکان ورود دانش آموز و والدین را در بخش های مربوطه فراهم کرده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار