کنعانی مقدم: مطالبات مردم بحق است

تهران (پانا) - دبیرکل حزب سبز با بیان این که مطالبات مردم بحق بوده و حق مردمسالاری دینی است که نقد و اعتراض کنند گفت: احزاب می توانند این مطالبات را مدیریت و خواسته های بحق مردم را بر اساس قانون مطالبه کنند.

کد مطلب: ۷۰۰۵۱۹
لینک کوتاه کپی شد

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با ایرنا، در ارزیابی ناآرامی های اخیر در کشور اظهار داشت: مطالبات انباشته شده مردم با توجه به نارضایتی عمومی و اقتصادی که داشتند، زمینه ای را برای اعتراض به شرایط اقتصادی کشور فراهم کرد و به عبارتی هم دشمنان ما که مترصد یک فضای نابهنجار و یا غبارآلود سیاسی بودند از این فرصت استفاده و یک بردار بیرونی و یک بردار درونی با هم تلاقی پیدا کردند و این حوادثی را به دنبال داشت که عمدتا دشمنان به دنبال سوء استفاده از چنین شرایطی بودند.

وی تصریح کرد: دشمنان استراتژی فشار از بیرون و شورش از درون را دنبال می کردند و تصورشان این بود که با بر هم زدن نظم نظام جمهوری اسلامی، می توانند به اهداف خود برسند.

کنعانی مقدم گفت: در همان ابتدا، شاهد اشک تمساح آمریکایی ها، رژیم صهیونیستی، منافقان و حتی گروه های داعشی بودیم که پیگیر حوادث ایران بودند و در شبکه های اجتماعی رصد می کردند و بعد شاهد ذوق زدگی زودهنگام آنها برای نتیجه گرفتن از جنگ نرمی بودیم که مدت هاست آن را دنبال می کنند.

کنعانی مقدم تاکید کرد: حق مردمسالاری دینی است که مردم نقد و اعتراض کنند و مردم متوجه همپوشانی این دو روند شدند و خیلی سریع خودشان را جدا کردند و نگذاشتند که فتنه جدید اتفاق بیفتد.

وی اظهار داشت: به نظر می رسد که نبود احزاب قدرتمند و کارآمد که بتوانند مطالبات مردم را تبدیل به برنامه کنند و پل ارتباطی بین مردم و حاکمیت برای خواستن این مطالبات از حاکمیت باشند، باعث می شود این مطالبات هر از چند گاهی به اشکال مختلف و بدون نظمی خود را بروز دهند و این مساله باعث ایجاد مشکلاتی شود که دشمن از آن بهره برداری می کند.

وی با اذعان به ناکارآمدی احزاب در این مساله گفت: یکی از کارهای احزاب این است که قبل از تبدیل شدن مطالبات به نارضایتی باید این ها را ساماندهی و تبدیل به برنامه کنند و به عنوان مطالبات مردم از حاکمیت آنها را مطرح کنند و نگذارند فضا به سمتی برود که بر هم خوردن نظم سیاسی شکل گیرد.

کنعانی مقدم افزود: ممکن است در راستای این مطالبات بعضی ها بخواهند سوء استفاده و موج سواری و به نفع خود و نه مردم از آن بهره برداری کنند.

وی در باره راه اصولی مطالبات مردمی با توجه به سخنان رئیس جمهوری گفت: قانون اساسی ما ظرفیت خوبی در این خصوص دارد؛ این که مردم با مشارکت سیاسی و انتخاب رئیس جمهوری، نمایندگان مجلس و شوراهای اسلامی می توانند مطالبات خود را با رایی که می دهند و تغییری که ایجاد می کنند از حاکمیت طلب و یا این که از طریق احزاب و تشکل های سیاسی مطالبات خود را به مطالبه عمومی تبدیل کنند.

دبیرکل حزب سبز اظهار کرد: اگر مردم با موانعی مواجه می شوند، می توانند به راحتی از طریق احزاب و سندیکاهای مختلف اعتراض خود را مطرح کنند؛ چند وقتی است که مردم با تجمع های مختلف در مقابل بانک ها، مجلس و یا مراکز مختلف فریادهای خود را زده اند و این کاملا قانونی و بحق است که خلاء عدم رسیدگی به این موضوع می تواند مشکل درست کند.

وی یادآوری کرد: رئیس جمهوری، سال گذشته منشور حقوق شهروندی را رونمایی کرد و به همه ارکان حکومتی و دولتی اعلام کردند که باید این منشور پیاده شود که مطالبات مردم هم بر اساس این منشور افزایش یافت و دولت باید به مطالبات مردمی پاسخ دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار