دارنده دیپلم افتخار هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو

دانش‌آموز در دوره عملي المپياد یاد می‌گیرد چگونه با دید علمی به موضوعات نگاه کند

تهران (پانا) - دارنده دیپلم افتخار هشتمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو، از تجارب متفاوت آموزشی و پژوهشی دوره عملی المپیاد نانو و تاثیر آن در آینده تحصیلی‌اش می‌گوید.

کد مطلب: ۷۰۰۴۲۸
لینک کوتاه کپی شد

شهرزاد مقیم در گفت وگو با پانا هدف خود از شرکت در المپیاد دانش آموزی علوم و فناوری نانو را کسب تجربه آزمایشگاهی در این حوزه و آشنایی با برگزیدگان المپیاد برای همکاری در پروژه‌های آینده عنوان کرد.

وی ضمن تحسین سطح مطلوب پژوهشی دوره عملی المپیاد گفت: دانش‌آموزان با شرکت در محیطی رقابتی، به کسب تجربه در علوم و فناوری نانو می‌پردازند و برای رسیدن به مقام اول به منظور کسب اطلاعات بیشتر و تجزیه و تحلیل داده‌ها تلاش می‌کنند.

این دانش‌آموز کوشای مازندرانی، داشتن آزادی عمل کافی برای سنتز نانومواد در آزمایشگاه را نکته‌ مثبت دوره‌ امسال عنوان کرد و افزود: موضوع پروژه دوره عملی المپیاد نانوی امسال جالب و هیجان‌انگیز بود و حضور در دوره من را نسبت به فعالیت‌های پژوهشی بسیار علاقه‌مندتر و مشتاق‌تر کرد.

وی با اشاره به تجارب ارزشمند اعضای کانون در زمینه فناوری نانو، بیان کرد: مسلما کانون برگزیدگان باشگاه نانو می‌تواند کمک شایانی برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه علوم و فناوری نانو باشد.

مقیم درباره مشکلات همزمانی المپیاد با کنکور سراسری گفت: از آن‌جایی که من برای اولین بار در سال جاری در آزمون کنکور شرکت خواهم کرد، برای شرکت در دوره المپیاد نانو مدت 16 روز از کلاس‌های آموزشی کنکور باز ماندم و تلاش کردم که این عقب ماندگی را جبران کنم. از یک بُعد، کسی که در این دوره شرکت می‌کند، در آینده از خیلی از دانشجویان در زمینه علمی جلوتر خواهد بود. دانش‌آموز در این سن این توانایی را به دست می‌آورد که به عنوان مثال در حد خود پروپوزال بنویسد، در اینترنت جست‌وجو کند، یاد می‌گیرد چگونه مثل یک پژوهشگر و با دید علمی و منطقی به موضوعات نگاه کند و مهم‌تر از همه این‌که دانش‌آموز به طور عملی وارد این حوزه می‌شود و تجارب بسیاری کسب می‌کند که در دوران دانشجویی بسیار کارآمد خواهد بود؛ اما برای این که بهتر بتوان از این تجربه‌ها در دانشگاه‌هایی با امکانات مناسب بهره برد، باید اول از سد بزرگ کنکور عبور کرد. بنابراین برای حل این مشکل بهتر است سهمیه‌ای برای کنکور لحاظ شود تا دغدغه‌ی کمتری برای برگزیدگان وجود داشته باشد.

وی از انگیزه خود برای ادامه‌ فعالیت‌های پژوهشی و شرکت در مسابقات دانشجویی علوم و فناوری نانو پس از ورود به دانشگاه گفت و اضافه کرد: من به استعداد و علاقه خود در زمینه‌های پژوهشی پی بردم و با شرکت در جشنواره‌ها و مسابقات علمی از جمله المپیاد نانو در حال شکوفاکردن آن هستم. به عنوان یک پژوهشگر قصد دارم پروژه‌هایی که در زمینه علوم و فناوری نانو به ذهنم رسیده است را اجرا و به مردم کشورم و جهان خدمت کنم. همچنین برای کسب تجارب بیشتر در مسابقات دانشجویی در این زمینه از جمله مسابقه ملی نانو، نانوچالش‌ها و ... شرکت کنم.

آزمون مرحله اول این دوره، فروردین ماه 1396 با حضور ۲۳ هزار و ۵۱۸ دانش‌آموز برگزارشد و ۳۶ نفر برای مرحله عملی برگزیده شدند. مرحله عملی در شهریور ماه 1396 در شهرستان قزوین برگزار شد و صاحبان مدال‌های طلا، نقره و برنز پس از گذراندن کلاس‌های تئوری، گزارش‌نویسی، فعالیت آزمایشگاهی و تحویل کار و آزمون با نظر هیئت داوران، در مراسم اختتامیه معرفی شدند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار