معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

گردهمایی سرگروه های استانی درس عربی دوره دوم متوسطه استان های سراسر كشور

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران از برگزاری گردهمایی سرگروه های استانی درس عربی دوره دوم متوسطه استان های سراسر كشوربه میزبانی شهرستان های استان تهران، محل استقرار دبیرخانه راهبری كشوری این درس خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۴۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا شهرستانهای تهران، میررضا شفیع پور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در این باره گفت: با توجه به پیوند درس عربی و زبان فارسی و اشتراكات این دو زبان ،باید آموزش مفهومی این درس جایگزین آموزش قاعده محور گردد.

.وی، یادگیری زبان عربی را به عنوان زبان دین و قرآن و یك زبان بین المللی و در جهت ارتباط با بخش مهمی از جهان كاملاً ضروری دانست و افزود: درس پژوهی یکی از نمونه های موفق جهانی است و فعالیت سرگروه های درسی به عنوان نقطه محوری در انتقال تجارب و لازمه حرفه ای معلمان ضروری است.

شفیع پور،با اشاره به بحث و تبادل نظر سرگروه های استانی با مؤلفین كتب درسی ،تصریح کرد: با توجه به نقش گروه های آموزشی و دبیرخانه های راهبری تخصصی در هماهنگ كردن فعالیت معلمان، در جهت اجرای اهداف آموزش و پرورش ،امیدواریم بتوانیم بر كیفیت و اثر بخشی برنامة درسی ملی بیفزاییم.

شایان ذكراست این همایش با محوریت كتب نونگاشت، به نقد و بررسی، تبیین، اجرای برنامه درسی ملی، ارایه روش های نوین تدریس ، یادگیری معكوس و ارزشیابی درس عربی برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار