آغاز اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در مدارس ری

شهرری (پانا) - معاون فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ری از آغاز اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در مدارس این شهرستان خبر داد و گفت: 12 هزار دانش آموز در این دوره ها آموزش می بینند.

کد مطلب: ۷۰۰۱۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران،شهبانو کامرانی معاون فرهنگی و پیشگیری اداره بهزیستی شهرستان ری ضمن اعلام این خبر گفت: طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت ها در مدارس شهرستان ری تا پایان اسفند ماه ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف افزایش سطح آگاهی دانش آموزان دختر و پسر دبیرستان های این شهرستان در راستای کاهش شیوع و بروز معلولیت ها با همکاری آموزش و پرورش و با پوشش 100 درصدی در حال اجرا است.وی عنوان کرد: والدین دانش آموزان نیز در این طرح شرکت می کنند و آموزش های لازم را در زمینه می بینند.
کامرانی ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان به عنوان آینده سازان میهن اسلامی را ضروری دانست و گفت: اختلالات ژنتیکی قابل درمان نبوده ولی قابل پیشگیری است و با علم و آگاهی می توان از ابتلاء به معلولیت در جامعه جلوگیری کرد و با پیشگیری از معلولیت ها در دوران سالمندی، مشاوره ژنتیک زوجین قبل از ازدواج، غربالگری بینایی و شنوایی زمینه حضور این دانش آموزان را در دیگر صحنه های جامعه فراهم کرد.
وی از مراجعه 500 نفر از زوجین در شرف ازدواج از ابتدای سال جاری به مرکز مشاوره بهزیستی هم خبر داد و افزود: این مرکز تمامی خدمات مشاوره ای بارداری ، ژنتیکی و سنت ازدواج را به زوجین آموزش می دهد.


/خبرنگار: محمد محسنی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار