معاون شهردار تهران عنوان کرد

شناسایی بیش از 1800 وانت بار سد معبر در تهران

تهران (پانا) - معاون امور مناطق شهرداری تهران از شناسایی 1815 وانت سد معبر در سطح شهر خبر داد.

کد مطلب: ۷۰۰۱۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی شهرداری تهران، حسن رباطی با اشاره به برگزاری جلسات مستمر با حضور مسئولان شهری به منظور بررسی مشکلات و ساماندهی دست‌فروشان گفت: سد معبر و ساماندهی دست‌فروشان به‌عنوان مسئله‌ای مهم در شهر تهران باید به‌صورت مستمر پیگیری شود و تنها منوط به ایام پایان سال نیست؛ چراکه به طور قطع مشکلات دست‌فروشی و سدمعبر با بیکاری و مشکلات اقتصادی مرتبط است. جانمایی نقاطی برای ساماندهی با مدیریت ویژه، برای تراکم سد معبر در مناطق مختلف باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

وی افزود: موضوع فرهنگ‌سازی از طریق رسانه‌های عمومی مخصوصاً صداوسیما بسیار لازم است و اگر از طریق این ارگان و امکانات رسانه‌ای آسیب‌ها و معضلات دست‌فروشی، سدمعبر و تخلفات آن‌ها به مردم اطلاع رسانی شود، ساماندهی نیز با سهولت بیشتری صورت خواهد گرفت.

معاون شهردار تهران با اشاره به شناسایی وانت‌های سد معبر در نقاط مختلف، عنوان کرد: جرائم راهنمایی و رانندگی برای برخورد با این خودروها بازدارنده نیست. براساس مشاهدات گاهی اوقات یک نفر مالک چندین وانت‌بار است و در مواردی 200دستگاه وانت، در یک محل به نام یک نفر است. به همین منظور راهکارهای مناسب‌تری برای برخورد قانونی و مقابله با آن‌ها در حال بررسی است.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از توقف موتورسیکلت‌ها در حاشیه معابر به‌خصوص منطقه 12، گفت: گاهی اوقات موتورسیکلت‌ها یک لاین خیابان را اشغال می‌کنند که برای تصمیم‌گیری در مورد این موضوع سلسله جلساتی برای چاره‌اندیشی برگزار و نتایج خوب و قابل قبولی حاصل‌شده است.

معاون امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در مورد نظارت بر تخلفات شهرسازی و مقابله با آن در آستانه سال 97 تصریح کرد: هرگونه گودبرداری 15 روز قبل و پس از سال جدید متوقف می‌شود. همچنین با توجه به افزایش تردد مردم در آستانه سال نو، خانه‌تکانی و سنت‌های شب عید، کارگاه‌های ساخت‌وساز نیز کنترل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه چکاب متکدیان هزینه‌های سنگینی را به شهرداری تحمیل می‌کند، اظهار کرد: متکدیانی که در چهارراه‌ها توسط گشت‌های اجتماعی جذب می‌شوند معاینه و در صورت لزوم بستری شوند، اما بعد از گذشت این مراحل متاسفانه متکدیان مجدداً به چهارراه‌ها بازمی‌گردند، به طوری که در مواردی افراد در سال 40 بار به این مراکز ارجاع و چکاب شده‌اند که هزینه‌های سنگینی دارد.

رباطی با تاکید بر ضرورت آموزش نیروهای شهربان، حریم‌بان و نیروی انتظامی برای برخورد مناسب خاطرنشان کرد: هدف ما ساماندهی، رفع سد معبر و دست‌فروشی با حداقل درگیری و با کمترین تنش است که این امر با همکاری نیروی انتظامی و مراجع قضایی صورت می‌گیرد از طرفی بازبینی و آموزش نیروهای شهربان، حریم بانو معبربان بسیار لازم و مهم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار