رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس در گفت‌و‌گو با پانا خبر داد

راه‌اندازی سامانه هوشمند ناوبری سرویس مدارس به صورت آزمایشی در شیراز

شیراز (پانا) - اولین مرحله نصب و راه‌‌اندازی سامانه هوشمند ناوبری سرویس مدارس به صورت آزمایشی در شهر شیراز در 16 مدرسه انجام شد.

کد مطلب: ۷۰۰۰۳۱
لینک کوتاه کپی شد

محسن کلاری، رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس در گفت و گو با پانا گفت: این سامانه سبب نظارت بیشتر سازمان دانش آموزی و اولیا بر عملکرد رانندگان سرویس مدارس می شود.

کلاری با اشاره به قابلیت های سامانه ی هوشمند ناوبری مدارس، ابراز داشت: این سامانه می تواند ناظرین را از سرعت غیر مجاز مطلع گرداند. هم چنین به دلیل این که اولیا می توانند مسیر حرکت دانش آموزان را پیگیری کنند، امکان انحراف از مسیر مدرسه برای راننده وجود ندارد.

او افزود: یکی از مهمترین بخشهای این سامانه که برای خانواده ها طراحی شده این است که وقتی راننده به فاصله ی 300 متری منزل دانش آموز می رسد، نزدیک شدن سرویس به والدین اطلاع داده می شود و ورود دانش آموز به مدرسه نیز از طریق پیامک به والدین وی اطلاع داده می شود.

این سامانه قابلیت پخش پیام های فرهنگی، تربیتی واخلاقی برای دانش آموزان در سرویس را داراست.

کلاری از نصب شدن این سامانه بر روی خودروهای بیشتر خبرداد و تصریح کرد: تا پایان سال تحصیلی ، این سامانه بر روی 1000 سرویس مدارس نصب می شود.

پیش از این در سومین جلسه ی هم اندیشی و نظرسنجی نمایندگان مدیران اجرایی و رانندگان سرویس مدارس شهر شیراز که در تاریخ 14دی ماه برگزار شده بود، برای استفاده راحت تر رانندگان از این سامانه، پایه های نصب تبلت و تلفن همراه به رانندگان تحویل داده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار