سخنگوی کمیسیون آموزش: آموزش‌و‌پرورش توان پرداخت هزینه آب و برق مدارس را ندارد

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شرایط مالی آموزش‌وپرورش را فاقد توان لازم برای پرداخت هزینه‌های آب و برق و گاز مدارس توصیف کرد و امکان تصویب مصوبه کمیسیون تلفیق درباره معافیت مدارس در پرداخت این هزینه‌ها در صحن علنی مجلس را بالا دانست.

کد مطلب: ۶۹۹۹۵۲
لینک کوتاه کپی شد

میرحمایت میرزاده در برنامه پرسشگر شبکه آموزش درباره بودجه پیشنهادی آموزش و پرورش برای سال 97 اظهار کرد: اول باید بدهی‌های آموزش و پرورش را پرداخت کرد سپس وارد بودجه سال 97 شد. باید بپذیریم که معلم هم مانند همه کارمندان دولت باید احکام کارگزینی اش صادر شود و پاداش بازنشستگی اش را به موقع بگیرد. معلمانی داریم که مطالباتشان از سال 88 هنوز پرداخت نشده است؛ درحالی که آموزش و پرورش تنها وزارتخانه ای است که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در دورافتاده ترین روستاها به اهتزار درآورده است.

بدهی 10 هزار میلیاردی آموزش و پرورش

وی درباره بدهی‌های آموزش و پرورش گفت: امروز 10 هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی ‌های آموزش و پرورش لازم است. همه دستگاه ها پاداش بازنشستگی می دهند؛ چرا در آموزش و پرورش باید به آن بی توجه باشیم. آیا گناه آموزش و پرورش این است که خانواده اش پرجمعیت است؟

آموزش و پرورشی واقعیت‌های را بقبولاند

میرزاده درباره امکان ترمیم بودجه این وزارتخانه در مجلس افزود: فضا برای کمک به آموزش و پرورش در مجلس مهیا است اما هم باید در لایحه دولت کسری های آموزش و پرورش پوشش داده شود و هم دوستان آموزش و پرورش با کار کارشناسی دقیق بتوانند واقعیت ها را بقبولانند. گاه می‌بینیم دوستان آموزش و پرورش با ارائه آمار و ارقام متناقض نمی توانند نیازهایشان را درست معرفی کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی شاهد تحول عمیق در بودجه آموزش و پرورش خواهیم بود گفت: این اتفاق همین امسال هم می تواند بیفتد. هنوز که از سال 96، سه مانده است و می توانیم این مشکل را حل کنیم. در کشور ما گاه تصمیماتی در مقاطع حساس گرفته شده که توانسته است مشکلات را حل کند.

میرزاده تاکید کرد: هم دولت و هم عزیزان آموزش و پرورش باید محکم با آمار و ارقام دفاع کنند؛ ماهم تلاش می کنیم که شرایط را بهبود ببخشیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود و بیان کرد: حقوق معلمان حق‌التدریس از مهرماه پرداخت نشده و من گلایه‌ام در این بخش از دوستان آموزش و پرورش است زیرا پول از سازمان برنامه و بودجه پرداخت شده است و دوستان آموزش و پرورش کم لطفی کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار