شهردار منطقه ۲۰ تهران:

132 نقطه امن اسکان اضطراری در منطقه 20 تهران شناسایی شد

تهران(پانا) - شهردار منطقه 20 تهران گفت: 132 نقطه امن در مناطق مختلف شهرری که در محدوده جغرافیایی شهرداری منطقه 20 تهران قرار دارد، برای اسکان اضطراری افراد در زمان وقوع بحران شناسایی و معرفی شد.

کد مطلب: ۶۹۹۸۲۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران، سید احمد صفوی شهردار منطقه 20 تهران ر جمع خبرنگاران اظهار کرد: 51 بوستان، 46 مدرسه، 11 مجموعه و فضای ورزشی، 9 فضای بازشهری، پنج ساختمان اداری و 10 پایگاه پشتیبانی بحران از مجموعه های ایمن در این منطقه شناسایی شدند.

وی عنوان کرد: به منظور اطلاع شهروندان از نقاط تخلیه امن اضطراری، نقشه های این نقاط در محله های 20 گانه اطلاع رسانی شده است تا شهروندان در صورت بروز بحران های احتمالی و نیاز به تخلیه ساختمان ها، خود را به نزدیکترین محل امن برسانند.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه پایگاه های پشتیبانی بحران مجهز به تجهیزات امدادی و امکانات ضروری هستند و در زمان بروز حادثه، شورایاران امکان دسترسی به این تجهیزات را دارند، گفت: 2 بوستان اندیشه و جانبازان نیز با ظرفیت اسکان قریب به 10 هزار شهروند، از جمله بوستان های ویژه تخلیه امن اضطراری تجهیز شده و بخشی از امکانات عمومی و رفاهی آنها با استفاده از انرژی خورشیدی آماده خدمات رسانی است.

وی با اشاره به تداوم آموزش های امدادی و نحوه صحیح پناه گیری و تخلیه اضطراری به شهروندان یادآور شد: این منطقه دارای ظرفیت یکهزارو 400 نفر از شهروندان در قالب گروه های داوم است که در شرایط بحرانی می توانند علاوه بر کمک رسانی به خانواده های خود به دیگر شهروندان نیز خدمات صحیح امدادی ارائه کنند.

/خبرنگار: رضوانه خاوری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار