در گفت‌وگو با پانا

عضو مجمع نمایندگان استان تهران: بیش از 50 ساختمان در تهران وضعیتی مشابه پلاسکو دارند

تهران (پانا) - به گفته عضو مجمع نمایندگان استان تهران، بیش از 50 ساختمان در پایتخت وضعیتی مشابه ساختمان پلاسکو دارند که علاوه بر فرسودگی، خروج اضطراری برای آن پیش‌بینی نشده و امدادرسانی در مواقع بحران با مشکل مواجه خواهد شد.

کد مطلب: ۶۹۹۸۲۳
لینک کوتاه کپی شد

علیرضا رحیمی در گفت‌وگو با پانا، درخصوص ایمن‌سازی ساختمان‌های مشابه ساختمان پلاسکو در تهران اظهار کرد: موضوع مقاوم‌سازی اماکن عمومی به خصوص اصناف و مراکز تجاری در تهران مربوط به شهرداری تهران است و شهرداری با توجه به مخاطراتی که وجود دارد باید برای مقاوم‌سازی و نظارت بر آن برنامه‌ریزی جامعی داشته باشد.

نباید از کنار ایمن‌سازی ساختمان‌ها و اماکن تجاری بی‌توجه رد شد

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه بحران‌هایی همچون حادثه پلاسکو و زلزله اخیر در تهران هشداری جدی برای مسئولان است، گفت: فرو ریختن ساختمان پلاسکو و زلزله در تهران را می‌توان هشداری برای همه دستگاه‌های مسئول و افرادی که در بخش خصوصی ساخت و ساز می‌کنند، تلقی کرد. ایمنی ساختمان‌ها و اماکن تجاری موضوعی است که نباید از کنار آن بی‌توجه رد شد و شهرداری باید با نظارت بیشتری این موضوع را دنبال کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: در تهران بیش از 50 ساختمان مشابه پلاسکو وجود دارد که از لحاظ فرسودگی ساختمان وضعیت مشابه پلاسکو دارند. از طرفی برای بسیاری از ساختمان‌ها و مراکز تجاری، خروج اضطراری پیش‌بینی نشده است و ساکنان و کسبه این ساختمان‌ها در مواقع اضطراری با مشکل روبرو می‌شوند.

وی ادامه داد: همچنین تعدادی از ساختمان‌های مشابه پلاسکو در مناطقی قرار دارند که امداد رسانی در مواقع بحرانی را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین شهرداری باید در خصوص بافت‌های فرسوده و مقاوم‌سازی آنها برنامه جامعی داشته باشد.

بررسی موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در مجمع امید

رحیمی در ادامه با اشاره به تشکیل مجمع امید(مجمع مشترک بین شورای شهر تهران و نمایندگان مردم تهران در مجلس) نیز گفت: مجمع امید به تازگی تشکیل شده است و هنوز اساسنامه این مجمع به تصویب نرسیده است. با توجه به اینکه ساختار مجمع امید جدید است، کمیته‌ای راهبردی به صورت مشترک تشکیل و تاکنون 5 جلسه برگزار شده است که در این جلسات به موضوع مقاوم‌سازی و ایمن‌سازی ساختمان‌ها و اماکن تجاری مشابه پلاسکو نیز اشاره شده است.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران درباره آخرین وضعیت ساخت‌وساز ساختمان جدید پلاسکو گفت: توافقی میان بنیاد مستضعفان و شهرداری تهران صورت گرفته است که ساختمان جدید پلاسکو، احداث شود. از آنجا که مالک این ساختمان، بنیاد مستضعفان است توافق صورت گرفته تا حقوق کسبه و بهره‌برداران پلاسکو به صورت کامل محقق شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون فاز مطالعاتی احداث ساختمان جدید پلاسکو در دستور کار قرار دارد و نکته مهم احقاق کامل حقوق کسبه این ساختمان است که باید به طور کامل رعایت شود و از هیچ کسی حقی ضایع نشود.

پیگیری مجلس برای تلقی شدن لفظ «شهید» برای آتش‌نشانان حادثه پلاسکو

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره پیگیری مجلس برای تلقی شدن لفظ «شهید» برای آتش‌نشانانی که در حادثه پلاسکو جان خود را از دست دادند نیز گفت: این موضوع به قانون بنیاد شهید مربوط است و در آن تعریف «شهید» مشخص است و خارج از آن موارد حتما به اذن رهبری نیاز دارد. البته مجلس با اصلاح قانون می‌تواند این موضوع را پیگیری کند تا قانون بنیاد شهید افرادی را که در مسیر اهداف انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و فداکاری کردند جزو شهدا محسوب کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار