مدیرعامل سازمان انتقال خون اعلام کرد

استقرار ۸۰۰ بانک خون بیمارستانی در سطح کشور

تهران (پانا) - ​مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور از استقرار ۸۰۰ بانک خون بیمارستانی در سطح کشور خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۹۴۱۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش روابط عمومی سازمان انتقال خون، دکتر علی‌اکبر پورفتح الله با اشاره به اینکه افزایش اهدای خون متناسب با رشد جمعیت یکی از سیاست‌های سازمان انتقال خون است، اظهار کرد: افزایش فرآیندهای نوین اعم از اهدای مستقیم پلاکت، اهدای پلاسما و پذیره نویسی سلول‌های بنیادی خون نیز از دیگر اهداف و سیاست‌های سازمان انتقال خون است.

وی با اشاره به چشم انداز سازمان انتقال خون در خصوص جمع آوری یک میلیون لیتر پلاسما در سال ۱۴۰۰ افزود: تمرکزگرایی مراکز انتقال خون و دسترسی هموطنان در همه نقاط کشور از طریق بانک‌های خون بیمارستان از سیاست‌های سازمان انتقال خون است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه در این راستا مراکز انتقال خون به سمت مرکز استان‌ها خواهند رفت، افزود: استاندارد کردن تولید و تضمین خون مطلوب از اهداف تمرکز گرایی مراکز انتقال خون است.

پورفتح الله تصریح کرد: در مرکز استان مرکز انتقال خون را به عنوان تولید کننده تقویت و در شهرستان‌ها از طریق بانک خون بیمارستانی امکان دسترسی را فراهم می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر سالانه دو میلیون و ۱۰۰ هزار واحد اهدای خون داریم، گفت: به ازای هر نفر جمعیت، ۲۷ واحد خونی داریم که این شاخص بر اساس معیارهای جهانی، شاخص خودکفایی است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون یادآور شد: استانداردهای بانک‌های خون بیمارستانی ارتقاء یافته که در حال حاضر بیش از ۸۰۰ بیمارستان کشور، بانک‌های خون بیمارستانی دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار