معاون تربیت بدنی و سلامت: 36 هزار مدرسه به سامانه تشخیص آسیب‌های اجتماعی در مدارس پیوستند

تهران (پانا) - معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموز‌ش‌وپرورش از راه‌اندازی سامانه‌ای برای بررسی آسیب‌های اجتماعی در مدارس خبر داد که 36 هزار مدرسه در آن مشارکت دارند.

کد مطلب: ۶۹۹۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد

مهرزاد حمیدی امروز چهارشنبه 13 دی ماه 96 در نشست شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش در اردوگاه شهید باهنر تهران با اشاره به اینکه در حوزه تربیت بدنی و سلامت و آسیب های اجتماعی تلاش بر این است تا با کمترین هزینه بیشترین بازده خوبی داشته باشیم، اظهار کرد: سعی کردیم تا برنامه ها در جهت اجرای سند تحول بنیادین باشد و در همین مورد برنامه هایی چون المپیاد درون مدرسه ای‌، حیاط پویا، ورزش صبحگاهی و دیگر فعالیت هایی از این قبیل با محوریت مدرسه برگزار می شود.

وی افزود: در بحث آسیب های اجتماعی هم برنامه های قابل توجهی را در دستور کار داریم. در جلسه ای که با مقام معظم رهبری در مورد آسیب های اجتماعی داشتیم، ایشان محور اصلی را پیشگیری دانستند که بر این اساس آموزش و پرورش هم دست به اقدام زده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: بحث نماد یکی از مواردی است که به فراگیری آن توجه ویژه ای داریم. همچنین سامانه ای تشکیل شده تا وضعیت آسیب های اجتماعی در مدارس بررسی شود که در این خصوص تاکنون بیش از 36 هزار مدرسه اعلام آمادگی کردند امیدواریم برای سایر مدارس هم این تکلیف درنظر گرفته تا اطلاعات سامانه بیشتر شود.

شناسایی بیش از 10 هزار دانش آموز پرخطر

حمیدی با بیان اینکه بیش از 10 هزار دانش آموز پرخطر تاکنون شناسایی شده اند، گفت: مهم ترین آسیب اجتماعی اول خشونت سپس استعمال دخانیات بوده است.

وی تصریح کرد: باید همه معلمان و مربیان بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی را مورد توجه قرار دهند و صرفا این کار محدود به بعضی معلمان نباشد.

ساعات تفریح دانش آموزان را افزایش دهیم

حمیدی به وضعیت جسمانی دانش آموزان اشاره داشت و عنوان کرد: بی ام آی (شاخص توده بدنی) نسل ما افزایش یافته و علاوه بر آن سواد حرکتی دانش آموزان کاهش یافته است. برای بهبود این وضعیت نیازمند افزایش ساعت تفریح دانش آموزان هستیم. همچنین باید میل به فعالیت های بدنی را در دانش آموزان افزایش دهیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: برای آنکه ریشه آسیب‌های اجتماعی خشکانده شود باید آموزش و توسعه فعالیت ورزشی و حرکتی را افزایش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار