معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی تشریح کرد

علت تخصیص نیافتن اعتبار به طرح رتبه‌بندی معلمان در بودجه 97

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش علت عدم تخصيص بودجه به طرح رتبه بندی را عدم تعيين تكليف آن دانست.

کد مطلب: ۶۹۹۳۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا البرز به نقل از روابط عمومی وزارت آموزش‌ و پرورش، علی الهیارترکمن در دومین روز گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین ومدیران کل آموزش وپرورش در اردوگاه فرهنگی تربیتی شهید باهنر تهران با اشاره به تصویب کلیت بودجه سال ۹۷ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت همه سازمان ها و دستگاه ها را موظف کرده است تا بودجه ريزي های خود را بر اساس عملکرد انجام دهند. این الزام چه از طرف دولت باشد یا نباشد ما باید خودمان را موظف بدانیم که بودجه ریزی مان را بر اساس عملکرد انجام دهیم.

الهيارترکمن ادامه داد: در شیوه های بکارگیری منابع بایست تلاش کنیم. درست است که بودجه آموزش و پرورش کسری دارد اما در آن عدم توازن نيز وجود دارد. ممكن است در جاهايی منابع مان را به خوبی مصرف نكرده ايم و اين باعث شده كه در جاهاي ديگر كسری داشته باشيم.

وی درباره بودجه ۹۷ گفت: ستاد بودجه در دولت و سازمان مدیریت تشکیل شده و این ستادها در دستگاه ها و سازمان ها تشکیل شد و نهایتا این ستادها بودجه ۹۷ را تدوین کردند.

رشد شش و نیم درصدی منابع عمومی دولت نسبت به سال ۹۶

الهيارترکمن با اشاره به اينكه منابع عمومی دولت نسبت به سال ۹۶ شش و نیم درصد رشد داشته است، بيان كرد: در ترکیب هزینه های دولت ۷۲ درصد آن در فصل یک و شش هزینه می شود و این نشان می ده که ترکیب هزینه های پرسنلی دولت نامتوازن و نا متقارن هست. این موضوع یکی از مسایل و مشکلات دولت هست که بخش عمده ای از هزینه های آن بصورت پرسنلی هست.

وی گفت: در بحث هزینه های متفرقه ما رشد قابل توجهی داشتیم که ناشی از برداشت از صندوق توسعه ملی جهت پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۶ است.

افزايش سهم آموزش و پرورش در منابع عمومی کشور

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به افزايش سهم آموزش و پرورش درمنابع عمومی کشور از ۹ درصد سال ۹۶ به ۱۰ درصد در سال 97، گفت: اعتقاد داريم که بودجه ما مناسب نیست اما با بضاعت دولت و توانایی ها و مقدورات دولت ما آن را مناسب می دانیم.

وی ادامه داد: اگر انتقاداتی از طرف نمايندگان درمورد بودجه هست، می توانستند کلیات بودجه را رد کنند و آن را بر اساس نظرات خود که افزایش بودجه آموزش و پرورش هست، تغییر دهند. در حالیکه نمایندگان مجلس کلیات بودجه را تایید کردند.

معاون توسعه، مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش گفت: در بودجه ۹۷ جهت گیری ما این بوده که دو شکل مشخص را در بودجه مشخص کنیم. یکی بودجه ای که استان ها مصرف می کنند که ۱۵ رقم هزینه هست و دیگری هزینه های ملی که این هزینه ها نیز در استان ها مصرف می شود مانند شیر مدارس و ....

سرانه تغذیه مدارس شبانه روزی

الهيارترکمن گفت: سرانه دانش آموزی روزانه که برای تغذیه مدارس شبانه روزی در اختيار ماست در حدود ۱۲۶۰ تومان هست اما در عمل برای دانش آموزان، اين هزينه در حدود ۱۳۰۰۰ تا ۱۴۰۰۰ تومان است. با این استدلال ها و بردن این مصارف در ردیف های مشخص، توانستيم 1260 تومان را به ۵۰۰۰ تومان برای تغذیه دانش آموزان شبانه روزی برسانیم.

وي گفت: در بخش حمل و نقل دانش آموزان نیز دقیقا همین کار را کردیم و با ایجاد ردیف مشخص برای این سرویس ها توانستیم بودجه مناسب تری را برای حمل و نقل دانش آموزان روستایی بگیریم.

الهيارترکمن درخصوص افزايش اعتبار دانشگاه فرهنگيان گفت: اعتبارات دانشگاه فرهنگیان در بین ۱۸۶ دانشگاه کشور از نظر رشد نهمین رتبه را داشته است.

علل عدم تخصيص بودجه به طرح رتبه بندی

معاون توسعه، مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش در مورد عدم تخصيص بودجه به طرح رتبه بندي گفت: علت عدم تخصيص بودجه به طرح رتبه بندی، عدم تعيين تكليف آن بوده است. دولت بایست رتبه بندی را تصویب کند و چون هنوز دولت مصوب نکرده ما نمی توانیم درباره پارامترهای آن را مشخص کنیم و بر اساس آن بودجه رتبه بندی را مشخص کنیم. اما پیش بینی ما این است که حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان برای بودجه سال ۹۷ نیاز داریم.

الهيارترکمن ادامه داد: در آموزش وپرورش برای سال ۹۷ به ۳۶ هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم که این رقم بدون احتساب پاداش بازنشستگان است وحدود ۳۳ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی آمده است.

وی ادامه داد: برای اجرای احکام مندرج در برنامه به ۴ هزارمیلیارد تومان اعتبار نیاز است واین مورد در بودجه سال۹۷ تعیین تکلیف نشده است .

وی بر استفاده از منابع ثانویه تاکید وعنوان کرد: منابع اولیه معیین ومشخص شده است بنابراین ماباید بر منابع ثانویه تمرکز کنیم.

بدهی های آموزش وپرورش

معاون توسعه مدیریت وپشتیبانی وزارت آموزش وپرورش با اشاره به بدهی های آموزش وپرورش اظهار کرد: مبلغ کامل این بدهی ها مشخص نیست بنابراین یکی از کارهایی که درسال ۹۷ باید انجام شود موضوع احصای مطالبات است.

وی از تشکیل کارگروهی با هدف شناسایی وشفاف سازی بدهی های آموزش وپرورش با همکاری مجلس خبرداد و افزود: تبصره هایی را به مجلس پیشنهاد داده ایم که اگر در مجلس مصوب شود بسیاری از مشکلات اعتباری آموزش وپرورش رفع می شود.

اللهیارترکمن خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیون کتاب درسي وکمک آموزشی با قیمت میانگین ۵۰ هزارتومان، تولید ودر مدارس توزیع می شود بنابراین اگر این موضوع را ساماندهی کنیم می توانیم در آمد آن را به داخل آموزش وپرورش بیاوریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار