سواد رسانه ای انتقاد از رسانه است ولی به معنی استفاده نکردن از رسانه نیست

یک مدرس دانشگاه و کارشناس مشاوره گفت : تاثیر رسانه در فرزندان به صورت ناخودآگاه می باشد و فضای مجازی جای روابط را گرفته و اعتماد به فضای مجازی زیاد شده و این آسیب به علت کمبود توجه از طرف خانواده بوده است.

کد مطلب: ۶۹۹۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا نطنز کارگاه سواد رسانه ای و آسیب های اجتماعی با حضور 150 نفر از اولیا دانش آموزان با سخنرانی کوچکی زاده در کانون شهید مطهری برگزار گردید.

کوچکی زاده در ابتدای جلسه از آسیب های اجتماعی موجود در جامعه مطالبی را بیان نموده و افزود : با توجه به ورود مواد شیمیایی صنعتی در جامعه بیشتر گرایش جوانان به این مواد به خاطر استفاده بیش از حد از موبایل و تخلیه هیجانات درونی خود با این مواد است.

سواد رسانه ای از زمان قدیم تا به حال بوده و تعریف متفاوتی دارد که یکی از این تعاریف آن تاثیر گذاری رسانه در افراد به صورت متفاوت است و تاثیر سواد رسانه ای در افراد خیلی زود گسترش می یابد.

وی گفت: گسترش رسانه ها در جامعه به حدی زیاد شده که جلو آن را نمی توان گرفت و این فرا گیری شدن تکنولوژی آسیب های زیادی به خانواده ها وارد می کند که کار والدین را بسیار سخت کرده است.

وی افزود : تاثیر رسانه در فرزندان به صورت ناخودآگاه می باشد و فضای مجازی جای روابط را گرفته و اعتماد به فضای مجازی زیاد شده و این آسیب به علت کمبود توجه از طرف خانواده بوده است.

مدرس دانشگاه و استاد روان شناسی از اولیا دانش اموزان درخواست نمود که از فرزندان خود بپرسند آیا حاضر به زندگی با آنها می باشند که طبق تحقیقات صورت گرفته دانش آموزان دبیرستانی هرگز حاضر به زندگی با خانواده های خود نیستند.

وی به تاثیر ظاهر دیگران در روحیات افراد گفت و افزود: در بیشتر افراد ، ظواهر زندگی تاثیر زیادی دارد و در بعضی از مواقع باعث بروز مشکلات عدیده ای در روابط خانوادگی می شود که این یکی از عوامل دور شدن فرزندان از کانون گرم خانواده است.

کوچکی از روابط فرزندان در فضای مجازی با تاثیر از فیلم های ماهواره ای هشدار داد و افزود با توجه به مراجعات زوج های جوان به مراکز روان شناسی از تاثیرات مخرب این گونه فیلم ها بر رفتار زندگی مشترک آنها و اینکه پیام هایی که این گونه فیلم ها برروح وروان افراد می گذارد بی اعتمادی به زن و مرد و اعتماد به دوستی های فضای مجاری عنوان نمود.

وی در پایان به سوالات اولیا درباره مشکلات رفتاری فرزندان و استفاده درست و بجا از فضای مجازی پاسخ نمودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار