فرماندار ویژه ری:

نامگذاری یکی از اماکن مهم شهرری به نام جهان پهلوان تختی

شهرری (پانا) - فرماندار ویژه شهرستان ری در آستانه پنجاهمین سالگرد جهان پهلوان تختی از نامگذاری یکی از اماکن مهم این شهر به نام این پهلوان نامی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۹۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد

هدایت الله جمالی پور درجلسه هماهنگی برپایی مراسم گرامیداشت جهان پهلوان تختی گفت: همت شورای شهر تهران تصمیم بر نامگذاری یکی از اماکن مهم شهرری به نام این پهلوان نامی دلیل این نامگذاری است.

وی افزود: برنامه های متنوعی برای مراسم روز 17 دی پیش بینی شده است تا با هم افزایی نهادها و ادارات، پنجاهمین سالگرد این ورزشکار با اخلاق باشکوهتر از پیش برگزار شود.

جمالی پور ادامه داد: برای تبدیل فضای آرامگاه تختی به محلی در شان این تاریخ ساز ورزش کشور، هماهنگی های لازم با اوقاف انجام خواهد شد تا این محل به کانونی فرهنگی برای شهروندان تبدیل شود.

حجت نظری عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش نیز در ادامه، شکل گیری کمیته برگزاری مراسم سالگرد تختی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: همه ساله این مراسم از سوی ورزشکاران، پهلوانان و پیشکسوتان این عرصه برگزار می شود که این بار مدیران شهری نیز در کنار آنها هستند تا مراسمی باشکوهتر از پیش برای زنده نگه داشتن نام و یاد پهلوان تختی برگزار شود.

لازم به ذکر است که هدایت الله جمالی پور فرماندار ویژه شهرری، حجت نظری و حسن خلیل آبادی از اعضاء کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، سید احمد صفوی شهردار منطقه 20، مجتبی جوهری رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی استان تهران، رئیس اداره ورزش شهرداری تهران، مجتبی جانعلی رئیس اداره ورزش شهرستان ری، عبدالحسین مسلمی معاون اجتماعی و فرهنگی و بهنام ابوالقاسم پور رئیس تربیت بدنی شهرداری منطقه 20 از اعضای کمیته برگزاری مراسم پنجاهمین سالگرد درگذشت پهلوان تختی هستند.

گفتنی است که تختی در پنجم شهریور ماه 1309 در تهران متولد شد و در 17 دی 1346 درگذشت و درقبرستان ابن‌بابویه که آرامگاهی تاریخی در شهرری است به خاک سپرده شد.

/خبرنگار:رضوانه خاوری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار