معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:

اردبیل ظرفیت تولید یک میلیون قطعه مرغ گوشتی را دارد

اردبیل (پانا) - معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: انتقال گوشت قرمز به دیگر استان‌ها به ویژه استان‌های مرکزی به صورت دام زنده است که همین امر ۱۲۰ میلیارد ریال خسارت مالی به همراه دارد.

کد مطلب: ۶۹۹۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد

بهلول تکلوی گفت: قیمت تمام شده در تولید محصولات دامی به دلیل بالا بودن نهاده‌ها بالاست و این امر در برخی موارد سبب بروز نارضایتی‌ها برای تولیدکنندگان و مردم می‌شود .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: وظیفه ما از یک طرف رعایت حقوق مصرف‌کننده است و از طرف دیگر باید حقوق تولید‌کننده را نیز در نظر داشته باشیم تا در تولید متضرر نشود و بتواند نقش فعالی به صورت مستمر در عرصه تولید داشته باشد .

وی افزود: در استان به هیچ وجه با مشکل تولید گوشت قرمز روبه‌رو نیستیم به طوری که هر ماه ۲۴ هزار رأس بره به صورت دام زنده از استان خارج می‌شود تا مشکل گوشت قرمز دیگر نقاط کشور را تأمین کند و نیز یک هزا رو ۵۰۰ تا دو هزار رأس گوسفند ماهانه از استان اردبیل به دیگر استان‌های کشور فرستاده می‌شود .

تکلوی تصریح کرد: انتقال گوشت قرمز به دیگر استان‌ها به ویژه استان‌های مرکزی به صورت دام زنده است که همین موضوع متأسفانه خسارت‌های جبران ناپذیری را از لحاظ افت وزن دام زنده به همراه دارد چرا که این دامها در مسیر انتقال با سه تا پنج درصد افت گوشت مواجه می‌شوند که ۱۲۰ میلیارد ریال خسارت مالی به همراه دارد .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: اگر صادرات این حجم از گوشت قرمز به صورت بسته بندی شده روانه بازار فروش در دیگر نقاط کشور به ویژه استان‌های مرکزی شود علاوه بر ایجاد اشتغال و کارآفرینی در داخل استان از هدر رفت سرمایه ملی جلوگیری شده و با کاهش هزینه تولید شاهد کاهش چشمگیر قیمت فرآورده‌های گوشتی نیز در استان هستیم .

وی در مورد جوجه‌ریزی افزود: در حال حاضر در سطح استان ۴۲ واحد مرغ مادر گوشتی وجود دارد که ظرفیت آن یک میلیون و ۹۳۰ هزار قطعه است و ۱۰ درصد جوجه یک‌روزه کشور نیز در داخل استان تولید می‌شود و در حال حاضر ۲۵ واحد به ظرفیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در حال فعالیت است و بقیه واحدها نیز در نوبت‌بندی تولید است تا بازار به روش مناسبی تنظیم شود و قیمت‌ها در نوسان نباشد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار