تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع):

مکارم اخلاق مهم ترین عامل سعادت انسان در قیامت خواهد بود

شهرری (پانا)- تولیت آستان مقدّس حضرت عبدالعظیم حسن(ع) در جلسه هفتگی تفسیر قرآن کریم گفت:مکارم اخلاق، مهم ترین عامل سعادت انسان در قیامت خواهد بود وهر چه اخلاق انسان به اخلاق انبیاء و اوصیا نزدیکتر باشد سعادت بیشتری نصیب او می شود.

کد مطلب: ۶۹۸۹۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا شهرستانهای تهران،آیت الله محمدی ری شهری در تبیین مراتب سعادتمندی انسان در زندگی پس از مرگ گفت: معیار سنجش اعمال نیک و بد انسان در قیامت، نزدیکی و دوری اعمال انسان از حق و عدل است و مظهر و مصداق کامل حق و عدل، اعمال و رفتار منطبق با حق، اعمال انبیا و اوصیای آنها است.

وی ادامه داد: بنابر این، هراندازه که اعمال انسان به اعمال آنان نزدیک شده ارزشمند تر است و دارای وزن بیشتری است و انسان از مراتب بالاتر سعادت اخروی برخوردار می شود.

رئیس دانشگاه قرآن و حدیث ضمن بیان این نکته که هر چه عمل انسان با عمل انبیاء و اوصیای ایشان، فاصله داشته باشد وزن کمتری دارد و ارزش آن کمتر است و از سعادت کمتری برخوردار خواهد بود، تصریح کرد: در صورتی که عمل انسان، هیچ شباهتی به عمل آنها نداشته، گرفتار شقاوت اخروی می شود و اهل دوزخ می گردد.

آیت الله محمدی ری شهری با استناد به روایات اسلامی در خصوص اهمیت حسن خلق گفت: خوش اخلاقی سنگین ترین عمل در میزان انسان در روز قیامت است و در روایتی به نقل از رسول اکرم(ص) آمده است که نزدیک ترین شما به من در قیامت کسی است که نسبت به دیگران و نسبت به خانواده اش خوش اخلاق تر باشد.

شایان ذکر است ، جلسات تفسیر قرآن آیت الله محمدی ری شهری هر هفته یکشنبه شب‌ها بعد از اقامه نماز عشاء در مصلای بزرگ شهرری برگزار می‌گردد.

/خبرنگار: نغمه مختاری/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار