مدیر سازمان دانش آموزی البرز:

نظارت مستمر بر عملکرد بوفه ها و برخورد با متخلفان پایگاه های تغذیه سالم در مدارس

مدیر سازمان دانش آموزی البرز از صدور مجوز فعالیت پایگاه های تغذیه سالم(بوفه) مدارس به مدت 3 سال و برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: اولویت اصلی سازمان دانش آموزی در زمینه پایگاه های تغذیه سالم مدارس(بوفه)، نظارت بر عملکرد این اماکن و کمک به بهبود تغذیه دانش آموزان است.

کد مطلب: ۶۹۸۸۰۲
لینک کوتاه کپی شد

محسن صادقیان مدیر سازمان دانش آموزی البرز در گفت و گو با خبرنگار پانا اظهار کرد: تشکیل بوفه ها در مدارس استان با دستورالعمل نظارت بر امور اجرایی و مدیریت پایگاههای تغذیه سالم (بوفه) در مدارس، براساس ابلاغیه اجرایی وزیرآموزش وپرورش به منظور نظارت بر راه اندازی، نحوه و کیفیت اداره پایگاه تغذیه سالم در مدرسه در راستای تأمین بخشی از انرژی و مواد مغذی سالم مورد نیاز دانش آموزان تهیه و تنظیم شده است.

وی افزود: پایگاه تغذیه سالم (بوفه) در مدارس با هدف عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، کارآفرینی و ایجاد شغل برای نیروهای وابسته به سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران، حمایت از حقوق مصرف کنندگان به ویژه دانش آموزی جمهوری اسلامی، ایجاد نقش فعال اقتصادی برای مربیان و کارشناسان عضو سازمان دانش آموزی، تربیت اقتصادی دانش آموزان، مربیان و کارشناسان عضو سازمان دانش آموزی، تآمین منابع درآمدزایی برای تقویت برنامه های فرهنگی- اجتماعی، ترویج نمادهای ایرانی-اسلامی در محصولات تولیدی و توزیعی می باشد.

وی اظهار داشت: به منظور تسهیل دسترسی دانش آموزان به وعده های غذایی سالم، استانداردسازی و نظارت موثر بر پایگاه های تغذیه سالم مدارس، نظارت برامور اجرایی و مدیریت پایگاه های تغذیه سالم (بوفه) مدارس در سطح کشور، طی ابلاغیه ی وزیر آموزش و پرورش وقت، در تاریخ 93/10/13، به سازمان دانش آموزی واگذار شد.

صادقیان در ادامه گفت: براساس بخشنامه و مصوبات، نظارت تخصصی بهداشتی برفضا و سلامت موادغذایی ارائه شده در دفتر سلامت و تندرستی معاونت تربیت بدنی و سلامت صورت می پذیرد.

وی افزود: براساس بخشنامه و دستورالعمل بوفه های مدارس در تاریخ، 96/9/17 کمیته ای نیز با حضور اعضاء ستاد در محل دفتر معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان تشکیل شد در آن جلسه مقرر شد مبالغی بابت نظارت حق سالانه پرداخت شود که میزان آن را شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی مناطق و شهرستانهای تابعه تعیین می نماید.

مدیر سازمان دانش آموزی البرزاظهار داشت: مقرر گردیده که با همکاری کارشناسان سازمان دانش آموزی و کارشناسان اداره بهداشت و سلامت مناطق و شهرستانهای تابعه، تیم نظارت بر بوفه های مدارس از مدارسی که درخواست مجوز نموده اند و دارای پایگاههای فعال هستند بازدید داشته باشند و نقاط ضعف و قوت را گزارش دهند.

صادقیان در پایان با تاکید بر اخذ مجوز بوفه مدارس گفت: در برنامه جدیدی که عنوان شده، فعالیت پروانه و مجوز به مدت سه سال است اما مبالغ حق نظارت به صورت سالیانه دریافت می گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار