برگزاري جلسه كميته ي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي در شهرستان ايلام

جلسه كميته پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي با حضور سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ايلام و تعدادي از همكاران اداري برگزار گرديد

کد مطلب: ۶۹۸۶۹۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان ایلام، فارس شريفي گفت: آسيب هاي اجتماعي همانند اعتياد به مواد مخدر، انحرافات جنسي، وابستگي به فضاي مجازي و ... از جمله تهديدهاي جدي هستند كه دانش آموزان ما را هدف قرار داده و يكي از موانع اصلي ما در مسير رشد و تعالي دانش آموزان است .

ايشان افزود: همه عوامل آموزش و پرورش، والدين و ساير ارگان هاي دولتي بايد در مسير تعديل تهديدهاي اجتماعي با هم همكاري مجدانه اي داشته باشند چرا كه آموزش و پرورش نخواهد توانست بار سنگين اين مسئوليت خطير را به تنهايي بر دوش بكشاند .

وي اظهار كرد: بر اساس تحقيقات اخير عواملي از قبيل : ارتباط با همسالان و دوستان ناباب، عدم نظارت خانوادگي، آلوده بودن فضاي محل زندگي، كاهش عزت نفس و پايين بودن خودباوري از جمله عواملي هستند كه بروز همه يا مواردي از آن در فرد منتج به يكي از آسيب هاي اجتماعي در وي خواهد شد .

ايشان بيان كرد: آگاهي، آموزش و مشاوره بايد با توجه به سن، رشد عقلي مخاطبان، شرايط بومي، جنسيت و ... در سيري آرام و عميق، بصورت مستمر در اختيار دانش آموزان قرار گيرد تا ايشان ضمن آگاه شدن از عوارض و پيامدهاي منفي آسيب هاي اجتماعي به تبري جستن از آن راغب تر شوند .

فارس شريفي سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ايلام در پايان افزود: يكي از موثرترين مهارت هاي فردي كه موجبات زندگي بهتر را براي او رقم مي زند، ارتباط اجتماعي موثر است. انسان موجودي اجتماعي است، قدرت برقراري و حفظ روابط مطلوب، صميمانه و همراه با مسئوليت در اولين خاستگاه با اعضاي خانواده و در راستاي آن با همسالان مي تواند بسيار سازنده و موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار