استاندارخراسان شمالی

10 میلیارد تومان اعتبار برای روستای های پرداخت‌کننده زکات منظور می‌شود

بجنورد (پانا) - استاندار خراسان شمالی از در نظر گرفتن 10 میلیارد تومان اعتبار در سال 97، برای روستای های پرداخت‌کننده زکات در خراسان شمالی خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۸۶۰۳
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی در جلسه شورای زکات استان خراسان شمالی با حضور نماینده ولی‌فقیه و همچنین اعضای دبیرخانه شورای زکات این استان برای تبیین برنامه‌های زکات در سال 96 و 97 برگزار شد، با اشاره به اهمیت پرداخت زکات در رفع نیازهای عمرانی روستاهای این استان گفت: در سال 97، 10 میلیارد تومان اعتبار برای روستای های پرداخت‌کننده زکات در نظر گرفته می‌شود.

صالحی بابیان اینکه 569 روستای استان مشمول پرداخت زکات هستند، تأکید کرد: اهالی این روستاها در صورت پرداخت زکات خود به کمیته امداد خراسان شمالی می‌توانند از این اعتبار برای حل مشکلات عمرانی روستایشان استفاده کنند.

وی با تأکید بر نیازسنجی این روستاها در بخش پروژه‌های عمرانی، گفت: با هماهنگی معاونت استانداری نیازمندی‌های عمرانی این روستاها در بخش راه، پل، آسفالت بررسی و متناسب با پرداخت زکات، کمک‌های دولتی در سال 97 اعمال می‌شود.

آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی در ادامه جلسه ، با اشاره به پیام مقام معظم انقلاب اسلامی درباره زکات و جایگاه برجسته و والای این فریضه، گفت: این پیام نشان‌دهنده اهمیت این موضوع است و باید با تمام توان مطالبات ایشان را درزمینه زکات اجرایی کنیم.

آیت‌الله یعقوبی بابیان اینکه باید تمام مردم و مسئولان این فریضه بزرگ را سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهند، ادامه داد: آثار و برکات زکات برای مردم در جامعه زیاد است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وی بابیان اینکه نهضت احیای زکات باید در خراسان شمالی با جدیت بیشتری احیا شود، افزود: زکات کاری تبلیغی است و باید به نحوی شایسته به تبلیغ آن پرداخته شود و صداوسیما به‌عنوان رسانه مهم استانی باید بیشتر نسبت به مقوله زکات توجه کند و برنامه‌های تولیدی خود در این حوزه افزایش دهد.

آیت‌الله ابوالقاسم یعقوبی بابیان اینکه ترویج زکات از بزرگ‌ترین توفیقات الهی است، تأکید کرد: تمامی مسئولان استان خراسان شمالی باید با کمیته امداد در بخش کمک‌رسانی نیروی انسانی و تجهیزات ابزاری مالی در احیای این فریضه واجب هماهنگ باشند.

امام‌جمعه بجنورد همچنین ادامه داد: برای تشویق بیشتر مردم در پرداخت زکات باید روستاهای پرداخت‌کننده این فریضه الهی مورد تشویق واقع شوند.

وی همچنین برگزاری جلسات زکات، پیش از برداشت محصول را مهم برشمرد و افزود: رسیدگی به مسائل اجتماعی و توجه به آن ضروری بوده و رسیدگی به حال محرومان و فقرا و توجه به زکات مورد تأکید اسلام است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار