مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل خبرداد:

افتتاح 12 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی دراستان اردبیل

اردبیل (پانا) - مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل از ساخت ، تکمیل و افتتاح 12 باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی در این استان در سه سال اخیر خبر داد.

کد مطلب: ۶۹۸۴۵۲
لینک کوتاه کپی شد

رباب عزیزخانی در نشست با معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل مشارکت خیرین در این پروژه های عمرانی را قابل تحسین دانست و افزود: در ساخت، تکمیل و تجهیز این کتابخانه ها فرمانداران و بانک پاسارگاد و بنیاد علمی آموزشی قلم چی مشارکت کردند .
وی به افتتاح کتابخانه مرکزی بیله سوار با 95 درصد پیشرفت فیزیکی و کتابخانه عمومی روستای شام اسبی اردبیل با 85 درصد پیشرفت فیزیکی در ماه های آینده اشاره کرد و گفت: تکمیل این پروژه ها نیازمند حمایت مسوولان استان است .
عزیزخانی همچنین تکمیل و تجهیز سالن همایش کتابخانه مرکزی اردبیل را از جمله مهم ترین نیازهای عمرانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان دانست .
وی اظهار کرد: در صورت حمایت مسوولان و افتتاح این سالن شاهد برگزاری بسیاری از مراسم فرهنگی و استانی در این مرکز خواهیم بود .
بهروز ندایی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل هم در این نشست به اهمیت کتابخانه های عمومی در توسعه فرهنگی و علمی اشاره کرد و گفت: با رشد و کمی و توسعه کیفی کتابخانه های عمومی شاهد کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی و بزه های کیفری خواهیم بود .
گفتنی است: سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل زیر 10 دقیقه است .
وضعیت استان اردبیل در حوزه تولید و عرضه کتاب مطلوب است ولی پایین بودن سرانه مطالعه مشکل اساسی در حوزه فرهنگ محسوب می شود و به گفته مسوولان فرهنگی دلیل اصلی آن آن نیز مربوط به گسترش رسانه های مجازی، شبکه های اجتماعی و ماهواره ها می باشد .
13 باب کتابخانه عمومی نهادی و هفت باب کتابخانه عمومی مشارکتی در اردبیل فعال است و در این کتابخانه ها به بیش از 17 هزار و 400 نفر خدمات ارائه می شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار