ششمین دوره آموزشی مربیان پیشتاز جدیدالورود استان سمنان برگزار شد

ششمین دوره آموزشی مربیان پیشتاز خانم و آقا جدیدالورود استان سمنان با حضور 120 نفر از مربیان استان در سازمان دانش آموزشی استان سمنان برگزار شد.

کد مطلب: ۶۹۸۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سمنان، ششمین دوره آموزشی مربیان پیشتاز خانم جدیدالورود استان سمنان، با هدف تقویت روحیه همدلی و همفکری، ارتقاء دانش مهارتی مربیان جدیدالورود جهت انتقال صحیح و تربیت اجتماعی دانش آموزان برگزار شد.

مدیر سازمان دانش آموزی استان در حاشیه برگزاری این اردوی آموزشی، با اشاره به فلسفه وجودی سازمان دانش آموزی گفت: اگر بتوانیم در طول 30 سال خدمت در سنگر مقدس تعلیم و تربیت حتی یک دانش آموز را اجتماعی بار بیاوریم و مهارت های زندگی در اجتماع و تعامل به دیگران را به او بیاموزیم، خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کرده ایم.

محمدرضا عامریان افزود: با توجه به این که در آستانه آغاز فعالیت های رسمی تشکل های دانش آموزی قرار داریم، لزوم برگزاری دوره های آموزشی برای مربیان جدیدالورود و تداوم آموزش ها برای سایر مربیان و به روز کردن مهارت های تشکیلاتی احساس می شد.

وی بیان این که مربیان آشنا به مهارت های تشکیلاتی بهتر می توانند مطالب را به دانش آموزان عضو انتقال دهند و با تاکید بر داشتن روحیه تشکیلاتی ادامه داد: مربی باید به اندازه کافی مهارت داشته باشد تا بتواند به دانش آموز مهارت یاد دهد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به فلسفه اردوهای دانش آموزی اظهار داشت: اردو بهترین فرصت است تا دانش آموزان و حتی مربیان یاد بگیرند که در شرایط بحرانی و سخت چگونه با مشکلات کنار بیایند.

عامریان با بیان اینکه مربیان پیشتاز جدیدالورود در این دوره مباحثی همچون مخابره با پرچم، صف جمع، هویت تشکیلاتی، امداد و نجات، گره ها، چادرزنی و .... را آموزش دیدند، تاکید کرد: در حین آموزش، به مباحث دینی و معنوی و اجرای منش دیانت و معنوی در این دوره، توجه ویژه ای شد.

وی افزود: از ویژگی های بارز و مهم این دوره آموزشی، آموزش لحظه به لحظه مربیان پیشتاز از همان ابتدای ورود تا لحظه خروج از سازمان می باشد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان همچنین ضمن تقدیر ویژه از همکاری مسئول آستان مقدس حضرت علی بن اشرف با سازمان دانش آموزی استان تاکید کرد: با همکاری خادمین آستان مقدس حضرت علی بن اشرف که از نوادگان امام زین العابدین(ع) بوده و در محله زاوقان سمنان واقع شده است، مربیان پیشتاز، صبح روز دوم دوره، از محل اقامت تا آن آستان مقدس به جهت زیارت و اقامه نماز جماعت صبح پیاده روی کرده و پس از آن به قرائت زیارت عاشورا در کنار بارگاه حضرت علی بن اشرف پرداختند. سپس تمامی مربیان پیشتاز، مهمان این حضرت به صرف صبحانه بودند.

لازم بذکر است؛ در پایان دوره نیز به تمامی مربیان پیشتاز، سبدکالا و گواهی ضمن خدمت اهداء شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار