مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی:

برخورد های چکشی در امر به معروف و نهی از منکرجواب نمی دهد

تبریز(پانا) – مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: : برخورد های چکشی و سفت وسخت خصوصا در حوزه امر به معروف و نهی از منکر امروزه کمتر پاسخگو است و بایستی از سیره پیامبر رحمت الگو بگیریم.

کد مطلب: ۶۹۸۴۲۳
لینک کوتاه کپی شد

جعفر پاشایی صبح امروز در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر استان در تالار معلم تبریز گفت: نقش امر به معروف و نهی از منکر باید در تمامی حوزه های زندگی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به آخرین آمار گفت:آذربایجان شرقی در اعتیاد دانش آموزان آخرین استان کشور است و این آمار خوب است ولی کافی نیست و دراین زمینه حتی یک نفر هم زیاد است لذا هر روز باید کار سازی شود و برنامه ها ارتقا یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ادامه داد: هرکس باید از ظرفیت های استان خود برای برنامه های امر به معروف و نهی از منکرات استفاده کند واین ستادظرفیتهای بالقوه نپرداخته زیادی دارد.

پاشایی قدرت مثبت اندیشی اقناعی و ایجابی در انجام کار را مهم عنوان کرد و گفت: در این راستا نظام پاداش در مثبت اندیشی بسیار مهم است و نقاط منفی را خود به خود کاهش دهیم.

مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت سلامت اداری گفت: سالم ماندن و رضایت عمومی مردم خود نوعی گسترش امر به معروف و نهی از منکر است.

پاشاییگفت: استمرار فعالیتها مهم است،کارهای موسمی مخصوصا در کارهای فرهنگی ، موجب پیشرفت نیست.

ارشاد تدریجی همراه با جذابیت مورد پسند دانش آموزان است

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه با بیان این که موضوع قرآن و نماز معروف است، گفت: در این راستا ۴۴ دارالقرآن ایجاد کرده ایم که نزدیک ۱۲ هزار دانش آموز مشغول فعالیت در این دارالقرآن ها هستند.

طاهر علمی توجه به ظرفیتها را مهم دانست و گفت: باید آموزش معلمان در قالب امر به معروف و نهی از منکر غنی باشدو این بسیار مهم است.

وی ارشاد تدریجی را همراه با جذابیت را برای دانش آموزان مهم دانست و گفت: ریشه یابی و درمان همراه با جذابیت و شیرینی ما را به هدف خواهد رساند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان دین را برنامه سالم زندگی دانست و گفت: دین به انسان روش و برنامه می دهد و دین نگهدارنده است و باید دانش آموز و معلم و خانواده همگی به دین تمایل داشته باشند و این وظیفه ماست که با کمک سازمانها مشکلات جامعه را درمان کنیم.

باید به نیازهای روحی، فکری و عقیدتی جوانان پاسخ داده شود

دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با اشاره به اهداف دشمن برای نفوذ در اذهان جوانان گفت: پاسخگویی به شبهات جوانان مهم است.دشمن ساکت ننشسته است.

یوسف ریاضی آموزش جوانان را از الویت های مهم دانست و از برگزاری جشنواره داستان کوتاه امر به معروف و نهی از منکر برای الگو سازی در این زمینه خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار