معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش مرکزی:

مبنای فعالیت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی مبنای فعالیت آموزش و پرورش را سند تحول بنیادین خواند.

کد مطلب: ۶۹۸۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش، علی محمد غلامی در همایش یادگیری لذت بخش گفت: باید نسلی متعهد را تربیت کنیم که آینده را به آنان بسپاریم.
وی افزود: اگر چهار رکن تعلیم و تربیت را زیستن، با هم زیستن، دانستن و انجام دادن در نظر بگیریم، باید سر دانش‌آموز را به عنوان پایگاه علم و دانش، قلب او را پایگاه عشق و مهروزی و دستان دانش‌آموز را پایگاه توانمندی و ساختن بدانیم.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: بچه ها باید بتوانند شادی کنند، باید کودکی کنند، برای رسیدن به این چهار رکن باید در مدارس ابتدایی شادی و سرور وجود داشته باشیم و برای اینکه شادی، سرور و شعف را برگردانیم، این همایش را برنامه ریزی کردیم. محورهایی در حوزه آموزش انجام دهیم که لذت های بچه ها بیشتر شود این لذت ها تداوم داشته باشد.
وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی گفت: امروز اگر یک خانواده ای بتوانند با همدیگر صحبت کنند، جزو خانواده های موفق محسوب می‌شود.
غلامی گفت: روخوانی قرآن کریم، مهارت خواندن، نوشتن، حساب کردن و مهارت های اولیه زندگی جزو مهارت های اساسی است وگفت و گو کردن، تحمل فرد مقابل، تحمل افکار طرف مقابل، تخیل و خلاقیت، صبر، گذشت، دوستی با طبیعت، عذرخواهی کردن، لذت بردن از راست گفتن را می خواهیم در حوزه آموزش ابتدایی یاد دهیم. اختلاف بین نسل ها در تفکرات و تمایلات فوق العاده زیاد است باید طوری فرزندان را تربیت کنیم که برای دنیای روز خودشان بتوانند زندگی کنند.
وی عنوان کرد: قرآن معجزه پیامبر گرامی اسلام(ص) که تا به امروز کسی نتوانسته یک آیه مثل آن را بیاورد از آیه30 سوره بقره داستان هایش شروع می‌شود، 264 قصه در آن آورده شده و قصه به معنی "پیگیری" کردن به عنوان یکی از لذت بخش ترین روش های یادگیری است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی افزود: می خواهیم با این فراخوان مقاله کار جدیدی انجام دهیم، ده محور در همایش یادگیری لذت بخش از سند تحول تا لباس فرم دانش آموزی گنجانده شده است که آموزگاران می توانند با خلق آثار و روش های تدریس زیبا مشارکت نمایند و در آخر این آثار به حوزه تألیف کتب درسی ارسال خواهد شد.
وی با اشاره به بداخلاقی های صورت گرفته در فضای مجازی و اتهامات وارد شده به آموزش و پرورش گفت: هیچ فعالیتی در راستای سند 2030 در مدارس استان مرکزی انجام نشده است، این سند هیچ موضوعیتی ندارد و مبنای فعالیت آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار