مصرف سالانه بیش از 28 هزارتن تخم مرغ در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : سالانه بیش از 11 هزارتن تخم مرغ در استان تولید می شود که با احتساب مصرف حدود 28 هزارتن تخم مرغ در سال بیش از نیمی از نیاز استان از سایر استانهای عمده تولید کننده تخم مرغ تامین می گردد.

کد مطلب: ۶۹۸۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، سید فضل اله قریشی با بیان این مطلب اظهار کرد: امسال با توجه به گزارشات اداره کل دامپزشکی استان تا به امروز هیچگونه علائم بیماری در واحدهای صنعتی تخمگذار استان مشاهده نشده است، لذا روند تولید تخم مرغ در استان عادی بوده و حتی بر اساس آخرین برآورد ها تولید تخم مرغ نسبت به سال گذشته افزایش نیز داشته است.


قریشی افزود: علت اصلی گران شدن تخم مرغ در کشور ناشی از حذف مرغان تخمگذار صنعتی در تعدادی از استان های کشور به جهت بیماری های طیور می باشد که این امر موجب کاهش تولید تخم مرغ خوراکی در سطح کشور و به تبع آن کاهش ورود تخم مرغ به استان آذربایجان غربی گردیده است.


وی ادامه داد: برای جبران این کمبود وزارت جهادکشاورزی با همکاری اتحادیه تخمگذار میهن اقدام به واردات تخم مرغ خوراکی و افزایش جوجه ریزی مرغ تخمگذار نموده است که اولین محوله آن وارد کشور گردیده و در حال توزیع در استانهای عمده مصرف کننده تخم مرغ می باشد.


این مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اقدامات فوق انشااله در آینده نزدیک شاهد کاهش قیمت تخم مرغ در کشور و به تبع آن در استان خواهیم بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار